مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

تربیت دینی بر اساس ساحت‌های شش‌گانه تحول بنیادین انجام شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت در مدارس شاهد علاوه بر آموزش، بایستی تربیت دینی بر اساس ساحت‌های شش‌گانه تحول بنیادین انجام شود.

کد مطلب: ۱۴۱۷۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
تربیت دینی بر اساس ساحت‌های شش‌گانه تحول بنیادین انجام شود

کلام اله صفری، مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه شورای شاهد و ایثار گران آموزش و پرورش این استان که در محل موزه شهدا با حضور اعضا و مدیران مدارس شاهد نواحی ۱ و ۲ اردبیل برگزار شد، با تاکید بر اینکه مسأله اول در مدارس شاهد، تربیت دینی است، اظهار کرد: در مدارس شاهد علاوه بر آموزش، تربیت بایستی بر اساس ساحت های ششگانه انجام شود، به طوری که تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی، مهم ترین اصل در این مدارس باشد. یکی از مهم ترین موضوعات تربیتی در این مدارس، بحث امام شناسی در بین دانش آموزان و معلمان است. همچنین بحث روایتگری دوران ۸ سال دفاع مقدس و بحث و بررسی پیرامون زندگی شهدا در این مدارس باید مورد تاکید قرار گیرد.

وی با اشاره به جریان جنگ ترکیبی علیه انقلاب اسلامی، گفت: دشمنان نظام و انقلاب اذهان دانش آموزان را مورد هجوم قرار داده اند. برای همین موضوع تلاش جهت روشنگری باید در اولویت برنامه های مدارس به ویژه مدارس شاهد باشد. همه این بحث ها تحت عنوان جهاد تبیین انجام می شود تا حق و باطل از هم جدا شوند و ارزش های واقعی برای نسل جدید روشنگری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تاکید بر تدوین برنامه سالانه و تقویم اجرایی برای مدرسه شاهد توسط مدیران مدارس گفت: ما از مدارس شاهد انتظار داریم که در طول سال و در مناسبت‌های مختلف مشارکت فعالانه داشته باشند و اینگونه مدارس باید در تراز انقلاب بوده و پا به پای نظام حرکت کنند. بهترین معلمان استان باید در مدارس شاهد سازماندهی شوند و بررسی نمرات مستمر دانش آموزان با برگزاری جلسات کارشناسی در مدارس بصورت ماهانه مدنظر باشد.

صفری افزود: براساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده مقرر شده که مدارس در دست ساخت توسط اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس به صورت کامل تحویل آموزش و پرورش شود و از تحویل مدارس ناقص پرهیز خواهیم کرد. ضمنا رفع نواقص مدرسه شاهد نیز با توجه به اعتبارات موجود این مدارس در اولین فرصت انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای طرح مهارت آموزی در بین دانش آموزان با کارهای کوچک اما مؤثر مثل آموزش احترام به پدر و مادر، قدرت تفکر، مهارت های اجتماعی و تعاملی، مشورت کردن و... در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: طرح پویش ملی، بازدید از موزه شهدا توسط دانش آموزان، برگزاری جلسات انجمن اولیا و مربیان در محل موزه شهدا، بازدید مستمر از روند آموزشی و تربیتی مدارس شاهد مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار