احساس مسئولیت دولت در قبال مطالبات برحق معلمان

اردبیل (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت معلمان مطالبات برحقی دارند که دولت نسبت به آنها احساس مسئولیت می‌کند و با پیگیری و تلاش وزیر آموزش‌ و پرورش به نتایج خوبی رسیده است.

کد مطلب: ۱۲۷۵۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
احساس مسئولیت دولت در قبال مطالبات برحق معلمان

به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم، کلام الله صفری، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در گفت وگو با صداوسیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: یکی از مطالبات معلمان مربوط به لایحه رتبه‌بندی است که در روز 16 اسفند 1400 توسط مجلس تصویب و با پیگیری‌های لازم در همان روز توسط شورای نگهبان تائید شد.

صفری افزود: طبق قانون باید آیین‌نامه این لایحه در مدت یک ماه از طرف آموزش ‌وپرورش تدوین و در اختیار هیات وزیران قرار می‌گرفت که این آیین‌نامه در 23 فروردین به هیات وزیران داده شد.

وی با اشاره به 5 رتبه این طرح و امتیازاتی که باید توسط معلمان اخذ شود، بیان کرد: بر اساس این آیین‌نامه همه معلمان شامل رتبه‌بندی می‌شوند. این آیین‌نامه نیروهای معلمی و آموزشی شاغل در ادارات را دربرمی‌گیرد ولی نیروهای اداری با حکم اداری را شامل نمی‌شود که با وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد با تدابیری این دسته از فرهنگیان را نیز شامل طرح رتبه بندی کند.

به گفته سرپرست آموزش و پرورش استان، به احتمال زیاد این طرح در هفته گرامیداشت مقام معلم به تصویب هیات دولت برسد که بعد از ابلاغ به آموزش و پرورش، معلمان مدارک لازم برای اخذ امتیازات مصوب را در سایتی که برای همین منظور طراحی شده است، بارگذاری خواهند کرد.

صفری همچنین از تلاش دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری هم خبر داد و گفت: به امید خدا و با تلاش دولتمردان این مهم هم به زودی به ثمر خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار