محسن منوچهری نژاد:

ایجاد نشاط و شادابی بیشتری در مدارس ضرورت دارد

کرمان (پانا) - سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان گفت ایجاد نشاط و شادابی بیشتری در مدارس ضرورت دارد.

کد مطلب: ۱۲۶۶۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد نشاط و شادابی بیشتری در مدارس ضرورت دارد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محسن منوچهری نژاد گفت: هم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، هم در بیانیه گام دوم انقلاب و هم در مکتب شهید سلیمانی ردپای نشاط، تحرک و سبک زندگی سالم را می بینیم، باید اقرار کنیم که در استان کرمان نیاز به تحرک و شادابی بیشتری داریم، لبخند زدن رایگان است و هزینه ای ندارد پس ضرورت دارد فضای مدارس بانشاط تر و شاداب تر شود.

وی افزود: روحیه و رفتار دانش آموز تابع رفتار و روحیه مثبت معلم است، طبق نظر "کرت لوین" از تاثیرگذارترین دانشمندان علوم اجتماعی قرن بیستم، برای تغییر باید از حالت انجماد خارج شویم، فضای کرونایی دانش آموز ما را منجمد کرده، بعضی از دانش آموزان دچار رخوت و خانه نشینی شده اند که نیاز است رویکردهای جدیدی در زمینه آموزش داشته باشیم.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ما با سه مولفه محیط، آموزش و پرورش سروکار داریم، ورزش و فعالیت بدنی برای بهبود عملکرد در هر زمینه ای به ما کمک می کند، از اردوها و جشنواره های ورزشی باید به عنوان ابزار انگیزشی مناسب استفاده کنیم.

منوچهری نژاد اظهار کرد: در زمینه درس تربیت بدنی باید این درس را جدی تر بگیریم، این درس نهالی نوپا است فضای کلاس تربیت بدنی فضای تعامل اجتماعی باید باشد، می توان از این درس به عنوان ابزاری مفید برای آموزش بهتر سایر دروس هم استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: توانمندترین، با روحیه ترین و بااخلاق ترین افراد باید در آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق به عنوان کارشناس تربیت بدنی منصوب شوند تا بتوانند اثربخشی لازم را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار