جشن نیکوکاری به رسم مهربانی و همدلی در منطقه ۱۳ برگزار شد

تهران (پانا)- در آستانه هفته احسان و نیکوکاری، در دبیرستان فرزانگان ۴ منطقه ۱۳، برای ترویج کمک‌های مومنانه، جشنی به همین مناسبت با حضور مقام‌های مسئول ذی ربط و دانش‌آموزان پیشتاز به صورت نمادین برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
جشن نیکوکاری به رسم مهربانی و همدلی در منطقه ۱۳ برگزار شد

همزمان با آغاز هفته احسان و نیکوکاری مراسمی جهت کمک به هموطنان کم بضاعت و نیازمند در راستای ترویج کمک های مومنانه با حضور مسئولین آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره) وشهرداری منطقه ۱۳ تهران در مجتمع آموزشی فرزانگان۴ برگزارشد. این مراسم مقارن با بزرگداشت روز درختکاری و اجرای طرح یاد سبز شهدا به یاد ۱۰ شهید و کاشت ده نهال انجام شد.

پس از تلاوت قرآن کریم و ادای احترام به پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران، در ابتدای مراسم اعظم پشمینه؛ مدیر دبیرستان ضمن خیر مقدم به مسئولین، به اهمیت و ضرورت کارهای خیر خواهانه واقدامات دبیرستان در این زمینه اشاره کرد و گفت: به منظور نهادینه سازی فرهنگ نیکوکاری حدود شش سال هست که گروه جهادی دانش آموزی با عنوان انجمن صفید با کمک دبیران اقدام به برگزاری بازارچه خیریه می کند و هر سال گروه هدف از اقشار نیازمند یا بیماران و ... با کمک مددکاران بیمارستان یا موسسات خیریه، شناسایی و سود حاصل از بازارچه صرف کمک به این هموطنان می شود کمک های نقدی هم هر سال جمع اوری می شود. خوشبختانه با شرایط موجود در مدرسه، دانش آموز در معرض آسیب از ناحیه مالی نداریم با این حال شرایط آنها را شناسایی می‌کنیم و اگر موردی باشد کمک های لازم داده می‌شود.

در ادامه مراسم شهرام رنجبر؛ رئیس کمیته امداد منطقه ۱۳ با ذکر آیه ای از قرآن و بیان نمونه های عینی کمک های خیرخواهانه و انفاق این گونه اظهار کرد: جشن نیکوکاری هر ساله در نیمه دوم اسفندماه و در آستانه سال نو، با هدف نهادینه کردن سنت حسنه احسان و نیکوکاری جهت کمک به دانش آموزان نیازمند با جمع‌ آوری هدایا اجرا می‌شود؛ کمک کردن به دیگران درجه و عنوان بالایی نزد خداوند قرار دارد. همه ما باید این روزها را قدر بدانیم و به همنوعان خود در حد توان کمک کنیم.

وی گفت: این از نشانه های فرهنگ ما است که یک روز در تقویم به عنوان روز احسان و نیکوکاری نام گذاری شده است. یکی از اهداف کمیته امداد حضرت امام(ره) گسترش این فرهنگ در مدارس و جامعه است
در پایان پس از اعلام تشکر و قدردانی توسط فیروزه طالبی؛ مسئول سازمان دانش آموزی منطقه۱۳، دانش آموزان دبیرستان فرزانگان ۴، کمک های خیرخواهانه خود را در صندوق احسان و نیکوکاری انداختند.
در اختتامیه مراسم به مناسبت روز درختکاری گلدان های گل تقدیم میهمانان بزرگوار شد.

* فاطمه چمنی؛ خبرنگار دانش آموز پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار