در مراسم بزرگداشت شهدا در منطقه ۱۳ مطرح شد:

شهدا؛ دانش آموختگانِ دانشگاه بزرگ تعهد، ایمان و ایثار هستند

تهران (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۳، در مراسم بزرگداشت شهدا، با تاکید بر یاد و خاطره شهدای والامقام، شهدا را تحصیل‌کنندگان مدرسه عشق و دانش‌آموختگان دانشگاه بزرگ معنویت، تعهد، ایمان و ایثار دانست.

کد مطلب: ۱۲۶۳۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
شهدا؛ دانش آموختگانِ دانشگاه بزرگ تعهد، ایمان و ایثار هستند

آئین تجلیل از خانواده معظم شهدا "از مدرسه تا آسمان" با حضور پروانه شادمانی؛ سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۳، محمد اسماعیل کوثری؛ نماینده مجلس شورای اسلامی؛ حسین اورکی؛ فرمانده بسیج ناحیه کمیل منطقه ۱۳، شورای معاونین منطقه، مدیران مدارس و خانواده معزز شهدا و فرهنگیان آسمانی در سالن همایش ۱۳ رجب منطقه ۱۳ برگزار شد.

پروانه شادمانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تاکید کرد: شهدا دانش‌آموختگان دانشگاه بزرگ معنویت، تعهد، ایمان و ایثار هستند.

وی با اشاره به توصیف شهدا از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، شهدا را همچون صلحا و پیامبران دانست که نقش الگویی و رسالت تبیین، اصلاح جامعه و انسان سازی داشته اند.

شادمانی افزود: شهدا نه تنها در زمان حیات الگو هستند، بلکه پس از شهادت نیز باعث همدلی و اتحاد و بسیج نیروها و شور و نشاط معنوی در جامعه می شوند.

وی ضمن بیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی با شهادت خود باعث بقاء و گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی ایران شدند، تاکید کرد: شهید مرز و محدودیت نمی شناسد.

سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۳، یکی از دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت را جهاد علمی و تحقیقاتی و مبارزه با جهل و بی سوادی عنوان کرد و به نقش آموزش و پرورش در پیشرفت های چشمگیر ایران اسلامی در تمام زمینه های علمی، پژوهشی و فناوری و تکنولوژی های نوین اشاره کرد.

حسین اورکی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های انجام شده در حوزه اشاعه فرهنگ جهاد و شهادت و تجلیل از خانواده شهدا تاکید کرد: در هر جایگاه بایستی یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و آرمان های آنها را ترویج دهیم.

اورکی از افتتاح کانون میثاق شهدا در منطقه ۱۳ با همکاری و مشارکت سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان منطقه ۱۳ خبر داد و با بیان اهداف این مجموعه از آحاد مردم دعوت به حضور کرد. اورکی همچنین با جهاد اصغر خواندن هشت سال دفاع مقدس، بر اهمیت جهاد اکبر (جهاد با نفس) تاکید کرد. وی با تعریف درستی از جهاد، خاطر نشان کرد: جهاد تبیین وظیفه ای بسیار مهم است که بایستی در هر جایگاهی به آن پرداخت.

در ادامه این مراسم، محمد اسماعیل کوثری؛ نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه شهدا در قرآن و احادیث گفت: آموزش و پرورش نقش خود را در دوران هشت سال دفاع مقدس به‌خوبی ایفا کرد، بطوریکه شهید والامقام،محمد ابراهیم همت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از محروم ترین مناطق کشور کار فرهنگی را آغاز کرد.

وی خاطر نشان کرد: قشر فرهنگی در دوران دفاع مقدس حضور پررنگی داشتند.

هاشمی فشارکی نیز، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و مشارکت با سایر دستگاه ها جهت اشاعه فرهنگ شهید و شهادت با نگاه ویژه به جوانان و نوجوانان در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، از همکاری و عملکرد آموزش و پرورش منطقه ۱۳ تهران تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه سخنانش مطالبی را پیرامون اهداف و برنامه های کانون میثاق شهدا در منطقه ۱۳ ایراد کرد.

در پایان مراسم از خانواده معزز شهدای مدافع حرم و مدارس شاهد منطقه تجلیل شد.‌ همچنین از زحمات و خدمات بی شائبه سید محمد هادی حسینی؛ مدیر سابق آموزش و پرورش منطقه ۱۳ قدردانی و تجلیل شد. سپس کانون فرهنگی تربیتی میثاق شهدای بسیج دانش آموزی و فرهنگیان منطقه ۱۳ با حضور سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۳ و فرماندهان بسیج و مدیران مدارس افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار