سامانه بارشی جدید در راه ایران

تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ اردیبهشت) وقوع رگبار باران در برخی نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود و طی سه‌شنبه(۱۱ اردیبهشت) سامانه بارشی وارد ایران خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۷۰۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
سامانه بارشی جدید در راه ایران

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۹ اردیبهشت) در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه ( ۱۰ اردیبهشت) در بعضی ساعات برخی مناطق در غرب کشور، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد و دیگر مناطق کشور جوی آرام خواهند داشت همچنین در ساعات بعد از ظهر برای ارتفاعات البرز مرکزی نیز رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: سه شنبه ( ۱۱ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور بتدریج بارش در استان‌های ایلام ، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، لرستان، چهارمحال بختیاری و خوزستان به‌صورت رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد آغاز خواهد شد.

 ضیاییان افزود: چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب تقویت می‌شود و گستره فعالیت آن جنوب و بخش‌هایی از مرکز کشور را نیز فرا می‌گیرد.

پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی مرکز و نیمه جنوبی کشور ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود. 

به گفته ضیاییان طی سه روز آینده شرق و جنوب خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۰ اردیبهشت) صاف، گاهی وزش باد، از بعد از ظهر قسمتی ابری با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) قسمتی ابری، از بعد از ظهر و نیمه ابری، در اواخر وقت ابری با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۲ و ۳ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۳۸ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار