محمد اسماعیل کوثری در آیین تجلیل از خانواده‌های شهدای منطقه ۱۳ تهران گفت:

همگامی معلمان و دانش‌آموزان در هشت سال دفاع مقدس

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حضور موثر دانش‌آموزان و معلمان در دوران جنگ تحمیلی و همگامی آنان را هنر بزرگ آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۲۶۳۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
همگامی معلمان و دانش‌آموزان در هشت سال دفاع مقدس

مراسم تجلیل از خانواده شهدا در روز بزرگداشت شهدا در منطقه ۱۳برگزار شد.

محمداسماعیل کوثری؛ نماینده مجلس شورای اسلامی شهر تهران در آیین تجلیل از خانواده‌های شهدای منطقه ۱۳ تهران، اظهار کرد: صحبت درباره مقام والای شهید و مکتب ارزشمند شهادت، کار بسیار سختی است چرا که شهدا کاری کردند که ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم.

وی با اشاره به تاثیر تعالیم و آموزه‌های مکتب اسلام در تربیت نسل متعهد و انقلابی، افزود: خدا را شکر می‌کنیم که پدران و مادران ما این مکتب را به ما آموختند و امروز در همین چارچوب زندگی می‌کنیم.

کوثری ادامه داد: در راه خدا و برای مردم گام برداشتن و در آشکار و پنهان با خدا یکی بودن، خصوصیاتی است که هر انسانی نمی تواند به آنها دست یابد و این ویژگی ها فقط مخصوص شهدا است. شهدا می‌خواهند بگویند که بنده خالص خدا هستند، فقط با خدا معامله می‌کنند و خدمت به خلق خدا را وظیفه خود می‌دانند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه آموزش‌و‌پرورش به معنای واقعی، وظیفه‌ خود را در دوران هشت سال دفاع مقدس به خوبی انجام داد، عنوان کرد: از بین معلم های شهید باید به شهید والامقام حاج ابراهیم همت اشاره داشته باشم که وقتی ضرورت حفظ میهن را از هر چیز دیگری بیشتر دانست، عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و در طول دوره چهارساله ای که فرمانده بود، از خداوند طلب شهادت داشت.

وی افزود: شهید همت به من می‌ گفت که وقتی این نوجوان‌ها را در جبهه‌ها و میدان جنگ می‌ بینم که مزد خودشان را می‌گیرند، از خودم خجالت می‌ کشم که چرا هنوز شهید نشده‌ام. دقیقا همان زمان بود که این شهید بزرگوار به مقام والای شهادت نائل آمد.

کوثری با اشاره به خاطراتی از شهدای دانش‌آموز تاکید کرد: یکی از مهمترین هنر‌های آموزش‌و‌پروش این بود که چنین نوجوانان و دانش‌آموزانی را پرورش داد. ما شاهد بودیم که در دوران هشت سال دفاع مقدس، معلمان هم در کنار دانش آموزان حضور موثر و چشمگیری داشتند. این نشان از بی‌معنا بودن ناامیدی در مکتب ما دارد.


*زهرا جابری؛ دانش‌آموز خبرنگار پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار