معلم نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان‌ مطرح کرد:

معلم فرصت زیادی برای برقراری ارتباطات سازنده دارد

بهارستان دو (پانا) - معلم نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان‌ با اشاره به وظایف و تاثیرگذاری دبیران سواد‌آموزی گفت یک فرد به عنوان معلم فرصت زیادی برای برقراری ارتباطات سازنده دارد.

کد مطلب: ۱۲۵۷۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
معلم فرصت زیادی برای برقراری ارتباطات سازنده دارد

حمیده عسکری دارای مدرک فوق‌دیپلم مربی بهداشت مدارس، هم اکنون در مقطع کارشناسی روانشناسی به تحصیل مشغول است که در کنار درس خواندن به کار معلمی در آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان نیز می‌پردازد و معلم نهضت سواد‌آموزی است. او به اولیای دانش‌آموزانی که علاقمند به ادامه تحصیل هستند و شرایط این را ندارند که به صورت حضوری سر کلاس حاضر شوند و آموزش ببینند، به صورت رایگان در مکانی که آنها بتوانند آموزش ببینند حاضر می‌شود و آموزش می‌دهد.

وی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: از سال ۱۳۹۴در نهضت سواد‌آموزی مشغول به خدمت هستم. با وجود همه سختی‌ها و دغدغه‌های زندگی، تلاش می‌کنم تا زمانی که توانایی دارم، کسانی را که به هر دلیلی برخلاف علاقه میل خودشان از تحصیل فاصله گرفتند را باسواد و علم آشنا کنم.

عسکری که آرزویش به عنوان معلم سوادآموز این است که یک‌ روز استخدام رسمی آموزش و پرورش شود، ادامه داد: معلم شدن یعنی همیشه درحال یادگیری، در تغییر و تحول بودن؛ معلم یعنی شخصی که عاشق یاددادن و یادگرفتن است؛ البته یک فرد به عنوان معلم فرصت زیادی برای برقراری ارتباطات سازنده دارد.

وی خاطرنشان کرد: مهرماه امسال اولیای یکی از دانش‌آموزان به من مراجعه کرد و گفت که علاقه زیادی به ادامه تحصیل دارد، اما تمام روز در مغازه مشغول به فروشندگی است و همسرش مخالف درس خواندن او است، طی گفتگویی که با یکدیگر داشتیم با پیشنهاد بنده موافقت کرد که هرروز در یک زمان مشخص به مغازه این خانم بروم و آموزش را آغاز کنم؛ اولیاء دانش‌آموز بسیار خوشحال شد و تا به الان نزدیک به چهارماه است که روزهای زوج یک ساعت آموزش می‌بیند و اکنون این خانم سوادآموز در پایه ششم مشغول به تحصیل است.

وی در رابطه با روشی که در آموزش و تدریس استفاده می‌کند بیان کرد: از روش‌‌های متفاوت و تاثیرگذار استفاده می‌کنم به عنوان مثال به زبان مادری، نخست درس را برای سواد آموزان توضیح داده تا مفهوم درس برای آنان جا بیفتد؛ سپس به زبان‌فارسی بار دیگر آن را بازگو می‌کنم که این روش در سوادآموزانی که دوزبانه بودند و یا زبان‌فارسی را به خوبی بلد نبودند تاثیرگذار بوده و باعث شده به خوبی درس را یاد بگیرند.

معلم نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان‌، بزرگ‌ترین چالشی که در سال گذشته با آن روبه‌رو شده را نبود امکانات و بودجه کافی است دانست و تصریح کرد: کم بودن حقوق من به علت اینکه رسمی نیستم؛ نادیده گرفتن سال‌های تجربه کاری ما از دغدغه‌های من در این حوزه است؛ همچنین مشکل بزرگ و اصلی نهضت سواد‌آموزی پیدا کردن افراد بی‌سواد و جذب آن‌هاست که لازم است تا مسئولان با برنامه‌ریزی و درایت کامل این مشکل را رفع کنند.

وی عامل موفقیت خویش‌را، همراهی و قبول زحمات توسط همسر خود در امور آموزشی و تربیتی برشمرد.

خبرنگار: پروین سیفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار