به مناسبت هفته مشاغل، یک دبیر خیاطی در بهارستان دو:

هنر خیاطی رشته‌ای است که در تولید ناخالص ملی هر کشور نقش دارد

بهارستان دو (پانا) - دبیر خیاطی دبیرستان خاتم‌الانبیا آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان گفت هنر خیاطی، رشته‌ای است که در تولید ناخالص ملی هر کشور نقش دارد و با گسترش این حرفه در صورت کسب مهارت و تخصص لازم، کسب درآمد پررونقی خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۲۷۷۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
هنر خیاطی رشته‌ای است که در تولید ناخالص ملی هر کشور نقش دارد

پروین علیگلی‌زاده، دبیر خیاطی دبیرستان خاتم الانبیاء منطقه بهارستان دو، در گفت‌ و گو با پانا بیان کرد: «خیاطی تنها یک هنر نیست، بلکه روش زندگی است که نمی توان جهان را بدون آن تصور کرد. رشته‌ خیاطی با توجه به بازار کار و آینده شغلی که دارد یکی از پرطرفدارترین رشته‌های جهان است.»

وی افزود: «افرادی که در رشته خیاطی به تحصیل می‌پردازند، آینده درخشانی خواهند داشت. هنرجویان این رشته می‌توانند به تأسیس کارگاه خیاطی تک دوزی و شخصی دوزی مخصوص بانوان اقدام کنند، با استفاده از نرم‌افزار الگوسازی کنند، در کارگاه‌های صنعتی استخدام شوند و به تأسیس کارگاه تولیدی پوشاک بپردازند.»

علیگلی‌زاده خاطرنشان کرد: «هنر خیاطی هنری است در ارتباط با موضوع تهیه‌ لباس که در تمدن انسانی همیشه از عناصر مهم بوده است، موضوعی که به همان اندازه که فردی است، اجتماعی نیز است.»

وی در ادامه تاکید کرد: «دنیای مد و فشن، دنیای بسیار جذابی است. به همین دلیل روز به روز به تعداد علاقه‌مندان این شاخه از هنر اضافه می‌شود و شاهد این هستیم که تعداد بیشتری از دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در دانشگاه، این رشته را انتخاب می‌کنند.»

این دبیر خیاطی اظهار کرد:« وظیفه‌ خیاط در شغل خیاطی این است که دید خوبی نسبت به رنگ‌ها و اشکال داشته باشد و از آخرین تغییرات دنبای مد و از نیاز و علایق جامعه آگاه باشد و توانایی تشخیص رنگ و لباس مناسب برای هر مشتری داشته باشد و برترین و زیباترین لباس‌ها را با سلیقه خود به مشتریانش تحویل دهد.»

وی ضمن اشاره به اهمیت رشته خیاطی گفت: «مهم ترین ویژگی‌های شخصیتی لازم برای خیاط شدن داشتن ذوق و سلیقه، صبوری، دقت به جزئیات، روحیه رقابتی وت حصیل در رشته‌ خیاطی است.»

علیگلی زاده در پایان افزود: «شغل طراحی مد و لباس در کشور ما هنوز به درستی تعریف نشده است و تولیدکنندگان پوشاک و مسئولین دولتی به اندازه کافی به آن بها نمی‌دهند. رشته‌ خیاطی برعکس خیلی از رشته‌های دیگر جای پیشرفت زیادی دارد، دانش‌آموزان این رشته می‌توانند زودتر از بقیه دانش‌آموزان وارد بازار کار شوند.»

دانش آموز خبرنگار: نازدانه حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار