محافل انس با قرآن کریم نماد دین مبین اسلام است

بهارستان دو (پانا) - محفل انس با قرآن کریم با هدف نزدیکی به این کتاب آسمانی، به عنوان نماد اصلی دین مبین اسلام، در بهارستان دو برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۵۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
محافل انس با قرآن کریم نماد دین مبین اسلام است

محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین‌المللی احمد ابوالقاسمی، محسن قاسمی قاری ممتاز کشوری، یونس آذریار حافظ کل قرآن کریم و کیان سلطان‌پور قاری ممتاز شهرستان بهارستان، با اجرای گروه تواشیح بین‌المللی نور تهران هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی در بستر شاد برگزار شد.

احمد ابوالقاسمی قاری بین‌المللی، با توجه به اهمیت برگزاری محافل انس با قرآن گفت: اسلام بر خلاف تصور بسیاری که می‌گویند این دین باطنی است، بسیار به ظواهر و نمادها پرداخته، تا جایی که در روایات آمده است که اگر حتی در تنهایی خود نماز خواندید مستحب است که با صدای بلند اذان بگویید که این کار نمادی است از شهادت دائمی به رسالت پیامبر است.

وی ادامه داد: یکی از نمادهای اسلام برگزاری محافل انس با قرآن کریم است که نشان دهنده علاقه مردم به شنیدن قرآن است؛ این کار ظاهراً یک کار نمادین است اما در باطن به این نکته اشاره می‌کند که اگر در جامعه، مردم هر روز پانزده دقیقه قرآن گوش دهند ۹۰ درصد مردم حافظ قرآن می‌شوند و اگر ۹۰ درصد جامعه حافظ قرآن باشند آن مردم از گمراهی به دور خواهند بود.

ابوالقاسمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند کشور اسلامی ایران نیازمند ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن است، ادامه داد: طبق آمارهای به دست آمده، تجربیات نشان می‌دهد که دانش‌آموزان و فرزندانی که حتی در کلاس های صوت و لحن قرآن شرکت می‌کنند بعد از ۳۰ سال ۱۰ درصد از قرآن را حفظ می‌شوند.

قاری بین‌المللی اظهار کرد: زیبا خواندن قرآن یک وظیفه جمعی است که خدا برعهده انسان گذاشته است که از جانب پیامبر به آن اشاره شده و نتیجه‌ آن اقبال عموم مردم به شنیدن آیات می‌شود.

احمد ابوالقاسمی در پایان به حدیث امام علی اشاره کرد و گفت: امام علی نیز در باب قرائت قرآن می‌فرمایند که هرکس بر او قرآن قرائت شود، از زمین بلند نمی‌شود مگر آنکه در آن نقصی از بین برود.

خبرنگار دانش‌آموز: زکیه فعله‌گری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار