انقلاب ما حکومت نیست، تمدن است

بهارستان دو (پانا) - سخنران و کارشناس رسانه و امنیت روانی در پاسخ به پرسش انقلاب اسلامی یا جمهوری اسلامی، عنوان کرد انقلاب ما حکومت نیست، تمدن است.

کد مطلب: ۱۲۵۶۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب ما حکومت نیست، تمدن است

کارگاه آموزشی نشست ‌بصیرتی انقلاب و ریشه‌های آن در پی صحبت‌های رهبر در جهت گام دوم انقلاب و هدف جهاد تبیین به دستور اداره انجمن‌ اولیا و مربیان در دبیرستان دخترانه حکمت بهارستان دو برگزار شد.

شاهرخ ابراهیمی، سخنران و کارشناس رسانه و امنیت‌ روانی در پاسخ به چرایی انقلاب اسلامی اظهارکرد: معنای انقلاب‌ اسلامی از دید کشورهای غربی دنیا نظیر آمریکا و شوروی که در زمان خود ابر‌قدرت بودند، با مفهومی که برای مردم ایران وجود دارد بسیار متفاوت است؛ به گونه‌ای که آمریکا برای شکست شوروی در چهل‌وپنج‌ سال حدودا سه‌بار استراتژی خود را تغییر داد اما این آمار درجهت تغییرات شگردهایشان برای تغییر رژیم ایران متفاوت و غیرقابل انکار است زیرا آمریکا در هر دهه یازده‌بار استراتژی خود را تعویض کرده‌است؛ ایران چه‌ چیزی دارد که شوروی نداشت؟

انقلاب ما با دیگر انقلاب‌ها متفاوت است زیرا انقلاب موجود در کشورما محدود و قائل به مرزهای فیزیکی نیست، ما برای رایگان شدن همه‌چیز انقلاب نکردیم؛ انقلاب ما حکومت نیست تمدن است، لازم‌است با نگرش تمدن به انقلاب‌ اسلامی نگاه کنیم و تمدن یعنی حاج قاسم سلیمانی

وی ادامه داد: انقلاب ما با دیگر انقلاب‌ها متفاوت است؛ زیرا انقلاب موجود در کشور ما محدود و قائل به مرزهای فیزیکی نیست، ما برای رایگان شدن همه‌ چیز انقلاب نکردیم؛ انقلاب ما حکومت نیست تمدن است، لازم‌است با نگرش تمدن به انقلاب‌ اسلامی نگاه کنیم و تمدن یعنی حاج قاسم.

ابراهیمی در رابطه با هدف انقلاب‌ اسلامی تاکیدکرد: دولت موقت بازرگان در سخنرانی که انجام ‌داد گفت «ما در حکومت‌ اسلامی برق را مجانی می‌کنیم، نفت را رایگان می‌کنیم، اتوبوس را رایگان می‌کنیم»؛ پنج‌روز بعد امام خمینی(ره) در قم سخنرانی‌کرد و گفت آقای بازرگان که می‌گویی در حکومت‌ اسلامی برق را مجانی می‌کنیم، اتوبوس را مجانی می‌کنیم، ما در حکومت‌اسلامی نفت را مجانی می‌کنیم، مگر ما برای این انقلاب کردیم؟ و در صحبتی که‌ در بهشت‌زهرا با مردم داشت فرمود مردم به شما می‌گویند که در حکومت‌اسلامی برق مجانی می‌شود، اتوبوس رایگان می‌شود و نفت مجانی می‌شود به این‌ها دلخوش نباشید ما انقلاب کردیم که معنویات را بالا ببریم.

او تصریح کرد: تا به حال ابتدا و پایان این صحبت را شنیده بودید؟ ناقص انتقال دادند؛ با بررسی کارنامه انقلاب می‌توان دریافت که رسانه تاثیر مخرب و شدیدی بر باورهای مردم داشته، این قدرت رسانه و از استراتژی‌های غربی است.

سخنران و کارشناس رسانه و امنیت‌ روانی گفت: اسلام علی‌‌بن ابیطالب، همان اسلام انقلابی است که می‌گویند امکان ‌دارد در گرسنگی به‌سر ببریم اما اجازه رواشدن ظلمی به مظلوم را نمی‌دهیم.

ابراهیمی، با اشاره به افتخار آفرینی‌ که در اسلام توسط پیامبران و امامان صورت‌ گرفت ادامه‌داد: در شام حضرت زینب(س) به پاسخ یزید گفت «ما رأیتُ الّا جمیلاً» اگر تقدیر بر این است ذره‌ای مهم‌ نیست؛ ما مردم نیز لازم‌است جهاد تبیین را در پیش بگیریم زیرا با گلایه و غرولند کردن کاری را از پیش نخواهیم‌ برد.

ابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد: تجربه ثابت‌‌کرده‌ جمهوری‌ اسلامی را انقلاب‌ اسلامی استوار نگاه داشته‌است و جمهوری‌‌ اسلامی به معنای حکومتی است که قوانین آن براساس مردم تدوین شده اما انقلاب‌ اسلامی می‌گوید ما قائل به جمهوری‌ اسلامی نیستیم، بلکه هرگاه احساس‌ شود ظلمی بر مظلومی رواشده، وارد عمل می‌شویم زیرا انقلاب در یک‌ جا ماندن نیست.

خبرنگار دانش‌آموز: فائزه حسین‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار