صمد مرفاوی در گفت‌وگو با پانا

استقلال برای موفقیت در نیم فصل دوم نیاز به آرامش دارد

هر حرفی را هر جایی نباید زد تا برای تیم حاشیه درست شود

تهران (پانا) - مدیرفنی سابق استقلال تهران معتقد است ادامه روند موفق استقلال در نیم فصل دوم لیگ برتر نیاز به آرامش دارد و نباید فضای تیم را به سمت حاشیه برد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
استقلال برای موفقیت در نیم فصل دوم نیاز به آرامش دارد

صمد مرفاوی در گفت‌وگو با پانا درباره تغییرات لیست استقلال در نیم فصل دوم لیگ برتر و تعداد زیاد خروجی‌های این تیم گفت: « خروجی‌های استقلال در نیم فصل فقط در یک مورد می‌تواند نگران کننده باشد که آن هم به نظر من رفتن عارف آقاسی به فولاد خوزستان است ولی در بقیه خطوط عدم حضو بازیکنان جدا شده بعید است به چشم بیاید. در خط حمله استقلال با داشتن 6 مهاجم مشکلی نخواهد داشت و از معدود تیم‌های لیگ برتری است که واقعا دست پری در خط حمله دارد، در هافبک هم بازیکن‌های خوبی در لیست تیم مانده‌اند و استقلال مشکلی نخواهد داشت، علاوه بر آنها عزیزبک آمانوف از ازبکستان هم جذب شده که این قدرت خط هافبک را بیشتر خواهد کرد، ضمن اینکه استقلال بازیکن‌هایی مانند روزبه چشمی را دارد که قابلیت بازی در هافبک را هم دارند.»

وی ادامه داد: « اما درباره خط دفاع ماجرا کمی فرق دارد، رشید مظاهری که در بیشتر بازی‌های این فصل در لیست بازی هم حضو نداشت و به نظر می‌رسد رفتن او مشکل‌ساز نباشد اما همانطور که گفتم جدا شدن عارف آقاسی ممکن است برای استقلال ایجاد مشکل کند. ولی باز هم باید منتظر ماند تا تیم وارد روند مسابقات شده و آن موقع خودش را نشان دهد.»

مدیر فنی فصل گذشته استقلال تهران افزود: «البته یک موضوع مهم هم وجود دارد که شاید چندان دور از انتظار نباشد و باید به آن توجه کرد که این موضوع به جذب صالح حردانی برمی‌گردد. استقلال در نیم فصل اول با دفاع سه نفره وارد زمین می‌شد اما این احتمال وجود دارد که در نیم فصل دوم سیستم بازی استقلال به دفاع چهار نفره تغییر کند که اگر این تغییر سیستم وجود داشته باشد، نبود عارف آقاسی مشکلی ایجاد نخواهد کرد. به هر ترتیب باید منتظر ماند و دید تفکرات فرهاد مجیدی پس از روند خوبی که در نیم فصل اول داشت و نمره خوبی بگیرد، در نیم فصل دوم چگونه خواهد بود.»

مرفاوی در ادامه درباره حاشیه‌های ایجاد شده بدنبال مصاحبه فرهاد مجیدی علیه دراگان اسکووچیچ و انتقاد سرمربی استقلال از سرمربی تیم ملی بابت فیکس نشدن سیاوش یزدانی در تیم ملی گفت: « هر مربی در فوتبال تفکر خودش را دارد و این تفکر برای خودش قابل احترام است و براساس همین تفکر و تاکتیک تیمش را به زمین می‌فرستد. همینطور که فرهاد مجیدی اجازه دخالت در کارش را به کسی نمی‌دهد، دراگان اسکووچیچ هم همینطور است و دوست ندارد کسی به تفکرات او بی‌احترامی کند. از سمت دیگر موضوع مهمی که وجود دارد، تیم ملی است که توانسته به جام جهانی برود و الان باید تمرکز روی جام جهانی باشد، اصولا در تیم ملی نباید مباحث رنگی و پرسپولیس و استقلال و سایر تیم‌ها را وارد کرد. استقلال نیم فصل اول خوبی را سپری کرده و برای موفقیت در نیم فصل دوم نیاز به آرامش دارد و نباید تیم را وارد حاشیه کرد. خیلی واضح بگویم نباید هر حرفی را هر جایی زد.»

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران در پایان درباره صعود به جام جهانی و ایجاد توقع صعود از گروه گفت: «وقتی هنوز گروه ما در جام جهانی مشخص نشده چطور می‌توانیم درباره صعود از گروه حرف بزنیم؟ حرف زدن از صعود در جام جهانی آن هم از الان منطقی نیست. البته داشتن اهداف اینچنینی خیلی خوب است اما نباید با ایجاد این توقع که تیم ملی باید از گروهش صعود کند، روی تیم فشار ایجاد کرد. باید اول گروه ما در جام جهانی مشخص شود و بعد ببینیم با توجه به امکانات سخت‌افزاری و بازیکن‌هایی که داریم چه برنامه‌ای را باید ترسیم کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار