صمد مرفاوی در گفت‌وگو با پانا:

استقلال نباید فکر کند قهرمانی در لیگ برتر قطعی شده است

مهاجم‌های استقلال مقابل نساجی گلزنی می‌کردند باز هم می‌گفتند داوری بد است؟

تهران (پانا) - مدیر فنی فصل گذشته استقلال تهران معتقد است قهرمانی این تیم در لیگ برتر هنوز مسجل نشده و دیدارهای باقی‌مانده استقلال به مراتب سخت‌تر از دیدارهایی است که تا به امروز پشت سر گذاشته است.

کد مطلب: ۱۲۷۰۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
استقلال نباید فکر کند قهرمانی در لیگ برتر قطعی شده است

صمد مرفاوی در گفت‌وگو با پانا درباره حذف استقلال از جام حذفی با شکست مقابل نساجی قائمشهر در ضربات پنالتی، گفت: «‌استقلال بازی را خوب شروع کرد و در همان دقایق ابتدایی هم موقعیت‌های گل داشت اما نتوانست از موقعیت‌ها استفاده کند و رفته رفته این تیم نساجی بود که توانست برنامه‌های تاکتیکی خود را در زمین پیاده کند و به خواسته خودش که رسیدن به نیمه‌نهایی جام حذفی بود برسد و در نهایت استقلال از جام کنار رفت تا تنها لیگ برتر برای تیم باقی بماند و هواداران امیدوار باشند تا با قهرمانی در لیگ برتر فصل را به پایان خواهند رساند.»

وی درباره مطرح‌شدن مشکلات داوری به عنوان عامل توقف استقلال از سوی فرهاد مجیدی گفت: «‌اینکه بعد از هر امتیاز از دست دادن، داور عامل ناکامی تیم می‌شود فقط مخصوص فرهاد مجیدی و استقلال نیست و بسیاری از مربی‌ها همین موضوع را مقصر ناکامی تیمشان می‌دانند اما سوال اینجاست که مثلا در بازی استقلال و نساجی اگر مهاجم‌های استقلال دقت بیشتری داشتند و توپ‌ها را تبدیل به گل می‌کردند باز هم موضوع داور مطرح می‌شد؟ طبیعتا خیر. ما عادت کرده‌ایم هر وقت می‌بریم همه چیز خوب است و داوری‌ها در سطح بالایی است، اما زمانی که تیم نتیجه نمی‌گیرد پشت داوری پنهان می‌شویم و داور را عامل اصلی ناکامی می‌دانیم.»

سرمربی اسبق استقلال درباره شانس قهرمانی استقلال در این فصل لیگ برتر گفت: «درست است که استقلال 6 امتیاز بیشتر از پرسپولیس دارد و صدرنشین لیگ برتر است اما نباید فراموش کرد که در هفته‌های پایانی لیگ برتر به هیچ عنوان بازی راحت وجود ندارد و تیم‌ها با تمام وجود وارد زمین خواهند شد که یا سهمیه بگیرند یا از سقوط فرار کنند. اینکه قهرمانی را قطعی بدانیم اصلا صحیح نیست، استقلال شانس بیشتری برای قهرمانی دارد اما برای قهرمانی هنوز کارش تمام نشده و باید در تمام بازی‌ها با تمرکز بالا وارد زمین شود. البته موضوع تلخی که این روزها در فوتبال ایران باب شده بیانیه‌نویسی باشگاه‌هاست، این بیانیه‌ها در نهایت به خود باشگاه و هوادارن ضربه خواهد زد و تمرکز تیم را بر هم می‌‎زند.‌»

مرفاوی در پایان درباره وضعیت مهدی قایدی در لیگ برتر امارات و روزهای تلخ این بازیکن با دور شدن از تیم ملی فوتبال ایران، گفت: «‌اینکه مهدی قایدی بازیکن با‌استعدادی است و می‌تواند به فوتبال ایران کمک کند بر کسی پوشیده نیست اما موضوع این است که مهدی باید نگاه حرفه‌ای به فوتبال داشته باشد و انتخاب‌های حرفه‌ای انجام دهد که به فوتبال خودش ضربه وارد نکند. متاسفانه برخی عوامل باعث می‌شود که بازیکن تصمیم بگیرد به فلان سطح از فوتبال برود و با این انتخاب مسیر زندگی‌ حرفه‌ای او دچار چالش خواهد شد. مهدی بچه با استعدادی است و اگر در اوج باشد به تیم ملی کمک خوبی خواهد کرد اما باز هم می‌گویم باید خودش انتخاب کند که فوتبال حرفه‌ای را می‌خواهد یا به‌دنبال گذراندن معمولی زندگی است. فوتبال حرفه‌ای سختی‌های خاص خودش را دارد و باید برای آینده و برگشت به تیم ملی تصمیم حرفه‌ای و منطقی بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار