مرفاوی: استقلال نباختن را یاد گرفته است

تهران (پانا) - پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت این تیم مقابل سپاهان 3 امتیاز با ارزش را کسب کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مرفاوی: استقلال نباختن را یاد گرفته است

به گزارش ایلنا، عبدالصمد مرفاوی پیشکسوت استقلال می‌گوید آبی‌پوشان نسبت به سال‌های گذشته شروع بسیار خوبی داشته و توانسته اند امتیازات لازم را کسب کنند.

استقلال مقابل سپاهان یک 3 امتیاز با ارزش را کسب کرد؟

سپاهان تیمی پرمهره است. هم بازیکنانش طراز اول هستند و هم هماهنگی خوبی در این تیم وجود دارد. نتایج تیم هم با توجه به گل‌های زده و خورده حاکی از کیفیت بالای فنی زردپوشان داشت. در سمت مقابل هم استقلال همیشه تیمی بزرگ و افتخار بوده است. به نظرم بازی بسیار باکیفیت و هیجان‌انگیزی را مشاهده کردیم زیرا هر دو تیم برای 3 امتیاز آمده بودند.

وضعیت استقلال را در این هفته‌ها چطور ارزیابی می‌کنید؟

استقلال نسبت به سال‌های گذشته شروع بسیار خوبی داشته و توانسته امتیازات لازم را کسب کند. در بازی‌هایی که استقلال به تساوی‌های پیاپی رسید 2 نکته وجود داشت. اول این که استقلال نباختن را آموخت و در این بازی‌های حداقل امتیاز را دشت کرد. دومین نکته هم حفظ استقلال در کورس قهرمانی بود. بردی که جلوی سپاهان به دست آمد باعث شد آبی‌پوشان به صدر نزدیک‌تر شوند. در کل استقلال روند رو به رشدی داشته و این مساله قابل پیش‌بینی بود که تیم به آن هارمونی مدنظرش برسد.

از استقلال انتقاد می‌شود که زیبا بازی نمی‌کند؟

درست است که فوتبال بر اساس کارهای تاکتیکی و ترکیب شناخته می‌شود اما باید دید در ایران اصلا چه امکاناتی وجود دارد که درخواست فوتبال زیبا داریم. به‌طور مثال در فوتبال دنیا کسی پاس در عرض را پاس مفید نمی‌داند و پاسی ارزشمند است که با آن خطوط حریف پشت سر گذاشته شود. استقلال امسال تغییرات زیادی داشته و برای شکل گرفتن هارمونی و هماهنگی بازیکنان زمان نیاز است. قابل حدس است که تیم روز به روز بهتر می‌شود.

نقطه قوت استقلال امسال را در چه می‌بینید؟

نقطه قوت این تیم را باید زنده شدن شخصیت تیم دانست. نمی‌توان گفت خط دفاعی بهترین خط استقلال است یا بازیکن خاصی را نام برد. بیشتر بازیکنان تیم از بهترین‌های لیگ هستند و به نظر من شخصیت قهرمانی این تیم زنده شده و مشکلات کمتری مانند گذشته پیش پای بازیکنان قرار می‌گیرد.

برای تیم در فصل جاری شانس قهرمانی قائل هستید؟

استقلال امسال با حضور سردار آجرلو یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است. او حواشی را از تیم دور و با تزریق آرامش به تیم کمک کرده تا هم چیز آرام باشد. به نظر من هرچه سریع‌تر بازیکنان با هم هماهنگ شوند می‌توانیم استقلال را مدعی اصلی ببینیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار