مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران تأکید کرد:

ضرورت تداوم فعالیت‌های تربیتی مدارس در شرایط کنونی

ملارد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در اولین نشست مشترک فرماندهان نواحی سپاه و روسای مناطق آموزش و پرورش، بر تعامل و همراهی نهادهای مختلف جهت تداوم منظم فعالیت‌های پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان در مدارس تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تداوم فعالیت‌های تربیتی مدارس در شرایط کنونی

سید‌ مجتبی هاشمی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، بیان کرد: حدود 22 ماه است که با پدیده‌ای به نام کرونا روبرو هستیم، عرصه تعلیم و تربیت هم مانند تمام فرایندهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تحت تاثیر قرار گرفته است و با چالش بزرگ از دست دادن مدرسه به عنوان مرکز تعلیم و تربیت روبرو هستیم.

وی بر کسب دستاوردهای تولید محتوا در فضای مجازی تأکید کرد و ادامه داد: در امر آموزش سعی شد تا به حد مطلوبی انتقال مفاهیم به دانش‌آموزان، به شکل درست انجام شود، اما می‌دانیم که آموزش و پرورش باید با هم اتفاق بیفتد و برای دسترسی به این هدف، لازم است معلمین ما بدون کم و کاستی و آموزش ‌‌‌دیده باشند.

هاشمی در مورد فعالیت‌های پرورشی صورت گرفته در دوران کرونا، گفت: با وجود سختی‌ها و چالش‌های متعدد، هیچ‌کدام از فعالیت‌های تربیتی، تعطیل نشده و اردوهای راهیان نور هم بصورت مجازی انجام شد، بنابراین لازم است پس از پایان بیماری کرونا، در عرصه فضای مجازی، با علم بر اثربخشی آن بر دانش‌‌آموزان و در نظر گرفتن علایق آنها، فعال باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران افزود: فعالیت‌های تربیتی نباید تحت هیچ شرایطی تعطیل شود و هم اکنون، در حال ایجاد تمهیدات و آمادگی‌های لازم برای برگزاری اردوهای راهیان نور با در نظر گرفتن سلامت و ایمنی دانش‌آموزان در بهمن‌ماه هستیم و البته شرایط کشور در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا را هم در نظر می‌گیریم.

سید مجتبی هاشمی ضمن ابراز امیدواری نسبت به تعامل نهادهای مختلف جهت برگزاری اردوهای راهیان نور تصریح کرد: تعامل آموزش و پرورش و سپاه و نهادهای دیگر و نشست مشورتی می‌تواند باعث رفع مشکلات و کمبودها در مناطق شود.

وی پیرامون تدریس درس آمادگی دفاعی گفت: از مدیران مدارس انتظار می‌رود در انتخاب دبیران درس آمادگی دفاعی دقت لازم را داشته باشند و آموزش‌های لازم بصورت جدی‌تری ارائه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران، خاطرنشان کرد: کار فرهنگی به عهده همه واحدهاست و هم اکنون در زمینه ساماندهی گروه‌های جهادی آموزش و پرورش، ارتقاء توانمندی‌های بسیج فرهنگیان، انتخابات بسیج استان، یادواره شهدای دانش‌آموز و تربیت مدرسین گام دوم انقلاب، اقدامات مثبتی انجام شده که امیدواریم در ایجاد همدلی و افزایش انگیزه فرهنگیان بسیجی در حوزه‌های مختلف، موثر باشد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار