معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان:

بازی و تفریح حق همه کودکان اصفهان است

اصفهان ( پانا) - معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت حق بازی یک حق شناخته شده برای کودکان است ولی متاسفانه به دلیل کمبود امکانات مادی در سال‌های اخیر و هزینه‌های بازی‌های امروزی، چالش عمده‌ای را در این زمینه به وجود آورده است.

کد مطلب: ۱۲۳۲۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
بازی و تفریح حق همه کودکان اصفهان است

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان و رئیس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک گفت: بازی و تفریح دارای جنبه‌های آموزندگی و سازندگی است. ارزش بازی در زندگی کودک و نوجوان دارای ابعاد مختلفی از جمله جسمی، ذهنی، روانی، عاطفی و همچنین تعدیل جنبه های پرخاشگری است. از طرفی شهر آنقدر بزرگ شده که جست و خیز کودکانه آنان محدود به فضای چند پارک با چند وسیله بازی شده که این موضوع در مناطق کم برخوردارتر به دلیل سرانه کمتر دچار چالش بیشتری است.

وی اضافه کرد: تمام فضاهای شهری متعلق به همه شهروندان و امکانات تفریح و سرگرمی در شهر متعلق به همه کودکان است. به دستور پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم: هرگز و تحت هیچ شرایطی نمی توان کودک را از بازی منع کرد، خصوصا اینکه دلیل عدم استفاده از این فضاها، شرایط فعلی و اقتصادی حاکم بر خانواده در سطح کشور باشد.
البته می بایست عدم تحرک لازم و عدم نشاط و شادابی کافی برای کودکان در شرایط فعلی همه‌گیری کرونا را باید به این مباحث اضافه کرد.
یکی از این فضاهای شهری، شهربازی ها به عنوان یک فضای بازی، تفریح و سرگرمی برای گروه بزرگی از مردم اعم از کودکان و نوجوانان است که نسبت به پارک‌های ساده و یا زمین‌های بازی داخل شهری، امکانات سرگرم‌کننده بیشتری دارند که ما در دبیرخانه شهر دوستدار کودک اصفهان به دنبال استفاده همه کودکان و تجربه حضور در این فضاها برای همه کودکان اصفهان هستیم.
از همین رو دومین مرحله استفاده رایگان حدود 1400 نفر از کودکان ساکن در محلات کم برخوردار از شهربازی شهر رویاها با همکاری شرکت گردشگری، سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان، نهادها و سازمان‌های مردم نهاد فعال حوزه کودک ،به مناسبت روز جهانی کودک اجرا شد.

معاون شهرسازی و معماری و رئیس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک شهرداری اصفهان تصریح کرد: باتوجه به اینکه برگزاری این برنامه در تاریخ 26 مهرماه 1400 و در ادامه برنامه‌های هفته ملی کودک با استقبال خوب کودکان و خانواده‌ها مواجه شد، مرحله دوم این رویداد و برنامه با حضور برخی دیگر از کودکان محلات کم‌برخوردار در روز شنبه 29 آبان ماه 1400 برگزار شد.

مهدویان بیان کرد: بازی، تفریح و استفاده از خدمات اجتماعی، حق همه کودکان این سرزمین است، ولی از آنجا که برخی از فضاهای متعددی که برای افزایش نشاط اجتماعی در شهر ایجاد شده است، به دلیل شرایط خاص و هزینه‌های بالای استفاده، در دسترس عموم کودکان نیست، در این راستا می‌کوشیم تا بتوانیم رسالت اجتماعی خود را در راستای تحقق عدالت فضایی و بهبود دسترسی عموم کودکان به فضاهای بازی و تفریح به انجام برسانیم و این امر برای سایر محلات شهر نیز تسری یابد.

خبرنگار: رهافتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار