رئیس اداره شهر دوستدار کودک:

اعضاء شورای مشورتی کودک و نوجوان، داوران رویداد همساز شدند

اصفهان (پانا) - رئیس اداره شهر دوستدار کودک و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از داوری آثار ارسالی در مسابقه نقاشی همساز، توسط اعضاء شورای مشورتی کودک و نوجوان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اعضاء شورای مشورتی کودک و نوجوان، داوران رویداد همساز شدند

اسما نکویی رئیس اداره شهر دوستدار کودک گفت: رویداد و مسابقه همساز همزمان با آغاز هفته ملی کودک در مهرماه 1400 با هدف افزایش تعاملات اجتماعی کودک و شکوفایی استعداد آنها و تحقق آرزوهای کودکانه آنها توسط اعضاء شورای مشورتی کودک و نوجوان برنامه ریزی و اجراء شد.
نکوئی با تاکید بر اینکه یکی از بارزترین ابزار ارتباطی دنیای کودکان و بزرگسالان نقاشی است، گفت: در رویداد همساز نیازها و آرزوهای کودکان در راستای حق شنیده شدن آنها به تصویر کشیده شده و در نهایت در دنیای واقعی به نام خودشان به صورت عروسک ثبت خواهد شد.

رئیس اداره شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان افزود: بدین منظور هم آرزوهای کودکان تحقق پیدا کرده و هم در راستای ترویج بازی و تنوع عروسک با مشارکت خود کودکان و نوجوانان گام خواهیم برداشت.
وی بیان کرد: از طرفی شنیده شدن، دیده شدن و احترام به کودکان از حقوق اولیه کودک است که در همین راستا داوری آثار همساز تمام و کمال و بدون هیچ گونه اعلام نظر به شورای مشورتی کودک و نوجوان شهر اصفهان سپرده شد.
نکویی گفت: شورای مشورتی کودک ونوجوان متشکل از 31 عضو فعال در حوزه های مختلف است. کودکان و نوجوانان از اصلی ترین بخش‌های فرآیند دوستدار کودک در توسعه پایدار شهری محسوب می‌شوند و احترام به استقلال کودک از مهمترین عامل انتخاب شورای مشورتی کودک و نوجوان به عنوان داوران رویداد همساز است.

دبیر شورای اجرایی شهر دوستدار کودک بیان کرد: تعداد آثار رسیده 401 نقاشی است که در طی 3 مرحله به صورت بی نام و کدبندی شده توسط شورای مشورتی کودک و نوجوان مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: مرحله اول به صورت مجازی و برخط و مرحله دوم و سوم به صورت حضوری در تاریخ 27 آبان‌ماه و 4 آذرماه 1400 برگزار شد، در مرحله اول 200 نقاشی و در مرحله دوم 130 نقاشی و در نهایت پس از جمع بندی امتیازات در مرحله سوم 100 نقاشی انتخاب شده که تمامی اثرها به نام خود پدیدآورندگان تبدیل به عروسک خواهد شد.
نکویی گفت: همچنین با توجه به اینکه رویکرد دبیرخانه شهر دوستدار کودک مشارکت گسترده کودکان در مدیریت و برنامه های شهری است، از همه شرکت کنندگان در رویداد تجلیل و علاوه بر گواهی حضور، جوایز ارزنده اهداء خواهد شد.
وی اضافه کرد: روند داوری کاملا شفاف و بر اساس خواست شورای مشورتی کودک و نوجوان انجام گرفت که در نوع خود بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است.
رییس اداره شهر دوستدار کودک اصفهان بیان کرد:کودکان به عنوان شهروند فعال و مسیولیت پذیر در جهت بهبود و توانایی های مدیریتی، تجربه جدیدی را کسب کرده که این تجربه قطعا در راستای تعامل آنان با مدیریت شهری تاثیرگذار خواهد بود.
نکوئی در اخر ضمن تشکر از مشارکت همه کودکان و اعضاء شورای مشوررتی در رویداد همساز، ابراز کرد: هدف ما در دبیرخانه شهر دوستدار کودک ایجاد دنیایی زیباتر از روز قبل برای کودکان به دور از هر گونه شعارزدگی است.

خبر نگار: رهافتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار