آغاز فعالیت کارگاه «وسعت کیهان» در هنرستان صباری قم

قم (پانا) - فعالیت کارگاه وسعت کیهان، با حضور مسئول سازمان دانش‌آموزی ناحیه یک آموزش و پرورش قم در کارگاه شهید فخری زاده هنرستان صباری آغاز شد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت کارگاه «وسعت کیهان» در هنرستان صباری قم

فعالیت کارگاه وسعت کیهان با موضوع شناخت بیشتر کیهان و منظومه شمسی، با حضور «احمد لطفی زاده» مسئول سازمان دانش آموزی ناحیه یک آموزش و پرورش قم آغاز شد.

در آغاز این فعالیت، محمدرضا قاسمی، کارشناس نجوم، در سخنانی اظهار کرد: دنیا، دنیای بی نهایت است، پایان ندارد و خدای ما آن را به زیبایی تمام خلق کرده است.

وی همچنین توضیحات تکمیلی و تخصصی پیرامون سیارات پلوتو، مشتری، کمربند مشتری، طوفان جوی، سیاره زهره، سال نوری، کهکشان آندرومدا و دیگر اجرام و پدیده های آسمانی ارائه کرد.

«احمد لطفی زاده» نیز با اشاره به عظمت جهان هستی، عنوان کرد: هر دانش آموزی در هر رشته ای که هست اگر یک ترم کتاب درسی درباره نجوم نمی خواند، حداقل یک روز با این مباحث آشنا شود و حقارت و ضعف و ناتوانی خود را در مقابل عظمت و بی کرانی و بزرگی پروردگارش با عمق جان درک کند که «خلق الانسان ضعیفا» چیست و در پی آن متوجه کلمه با شکوه و کم نظیر «الله اکبر» شود.

در این کارگاه تعدادی از مربیان هنرستان نیز حضور داشتند و کلیپ هایی در مورد کیهان شناسی و حرکت فضانوردان به نمایش در آمد.

تهیه خبر و عکس: متینا بهمن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار