آشنایی با هنرستان صباری قم

قم (پانا) - هنرستان حاج محمدحسین صباری، این روزها با انجام فعالیت‌های متنوع علمی، نمونه‌ای از یک آموزشگاه فعال و پویا در مسیر موفقیت را به نمایش می‌گذارد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی با هنرستان صباری قم

هنرستان حاج محمدحسین صباری، معروف به هنرستان صباری در محدوده ناحیه یک آموزش و پرورش قم، این روزها با انجام فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه های مختلف بخصوص افتتاح کارگاه نجوم شهید فخری زاده و فعالیت کارگاه وسعت کیهان، نمونه ای از یک آموزشگاه فعال و پویا در مسیر موفقیت را به نمایش می گذارد.

این هنرستان در محله شهر قائم قم مقابل بوستان اطلس قرار گرفته است و در مجاورت آن چندین واحد آموزشی دیگر نیز قرار دارد.

هنرستان صباری توسط فرزند حاج محمد حسین صباری تاسیس و طی این سال ها، با تغییرات بسیاری رو به رو شد و هم اکنون با مدیریت فرشته خوش کلام و تیم مدیریتی ورزیده، در عرصه های علمی، حرفی برای گفتن دارد.

مساحت زمین هنرستان، ۲۹۴۷ مترمربع است. حاج محمد صباری به یاد پدر بزرگوارشان مرحوم حاج محمدحسین صباری بانی ساختمان و حاج کاظم حاج طرخانی نیز بانی زمین بودند.

هنرستان صباری دارای 12 باب اتاق اداری، 10 باب سالن و کارگاه و آزمایشگاه و 10 باب کلاس است.

هنرستان، کارگاه های مجهز و فضای فیزیکی متناسب دارد و با برگزاری اردوهای مختلف و متنوع علمی، فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، برگزاری فوق برنامه های متعدد، بزرگداشت مناسبت ها، اعیاد و ایام الله و برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان باعث ایجاد انگیزه و جلب توجه دانش آموزان و علاقه مندی آنها به درس و کلاس می شود.

در هنرستان صباری، رشته های مختلفی از جمله طراحی دوخت و نجوم که دو رشته پرطرفدار است، دایر است. در رشته طراحی و دوخت، دانش آموزان، طراحی انواع لباس، الگو کشی و دوختشان را یاد می‌گیرند.

در مورد شناخت انواع پارچه و وسایل خیاطی، همچنین تاریخ و سبک های طراحی لباس، فرهنگ های مختلفی که در ایران و کشورهای دیگر وجود دارد هم در این هنرستان تدریس می شود.

رشته کامپیوتر در هنرستان صبّاری در زیر شاخه شبکه و نرم افزار تدریس می شود که از شاخه اصلی فنی حرفه ای و صنعت نشات گرفته است.

در این 3 سال ابتدا مسائل کلی شبکه و نرم افزار مطرح شده سپس نرم افزار ویژوال استادیو به زبان سی شارپ کد نویسی آن آموزش داده می‌شود.

ایلاستریتور برای طراحی و فتوشاپ پیشرفته در سیستم است و نرم افزار اتوکد برای نقشه کشی رایانه ای. نرم افزارهای ساخت بازی های رایانه ای و نرم افزارهای کلی نیز مانند آنی دسک، پاوپوینت، ورد، پابلیشر، اکسس و اکسل آموزش داده می شود.

بخش آسمان هنرستان که زیر مجموعه ای از بخش کیهان و نجوم این واحد آموزشی است و به تازگی افتتاح شده، یکی از پر طرفدارترین و جذاب‌ترین بخش‌های هنرستان است.

از آنجا که بسیاری از جوانان علاقه مند به دانستن اطلاعاتی در مورد فضای کیهانی و منظومه شمسی هستند، این هنرستان با افتتاح بخش کارگاه نجوم شهید فخری زاده توانست بسیاری از افراد علاقه مند به این رشته را جذب خود کند. در این بخش قرار است دانش آموزان و سایر علاقمندان با عظمت کیهان هستی و خالق بی همتایش آشنا شوند.

بخش آسمان من به تازگی برای انجمن نجوم این بخش عضوگیری کرده و دوشنبه، ۱۷ آبان ماه برای اعضای انجمن نجوم، جلسه ای برگزار شد. در این جلسه اساسنامه انجمن نجوم تشریح و وظایف هر یک از اعضا به آنها اعلام شد.

این اعضا از مزایای خاص از جمله شرکت در کارگاه ها و اردوها و تورهای جذاب داخل و خارج از شهر، رصد آسمان با تلسکوپ، کلاس های آموزشی و غیره با تخفیف ویژه نیز برخوردار خواهند شد.

اولین فعالیت امسال خود را با کارگاه وسعت کیهان در روز چهارشنبه ۱۹ آبان با حضور اساتید و مسئولان سازمان دانش آموزی ناحیه یک آغاز کرد.

تهیه گزارش: متینا بهمن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار