رئیس پلیس راهور استان یزد:

دانش‌آموزان یزدی قربانی 2 درصد حوادث جوارمدرسه‌ای هستند

یزد (پانا) - رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: 2 درصد از حوادث مرتبط با تردد دانش‌آموزان در اطراف مدرسه از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا ابتدای مهرماه سال جاری منجر به فوت دانش‌آموز شده است.

کد مطلب: ۱۵۱۰۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان یزدی قربانی 2 درصد حوادث جوارمدرسه‌ای هستند

به گزارش پانا، به نقل پایگاه خبری تحلیلی یزد رسا؛ عزیزالله دستوار  با اشاره به ایمن‌سازی حریم مدارس استان یزد گفت: می‌توان گفت حریم مدارس یزد از ایمنی متوسطی برخوردار است و با نصب علائم‌ ترافیکی، سرعت‌گیر و خط‌کشی گذرگاه‌ عابر پیاده و... اقداماتی در راستای ایمن‌سازی حریم مدارس تا حدودی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: براساس آمار حوادث تردد دانش‌آموزان استان یزد در اطراف مدرسه از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا ابتدای مهرماه سال جاری در ساعات فعالیت مدارس، ۲ درصد از حوادث منجر به فوت دانش‌آموز و ۸ درصد منجر به جرح آن‌ها شده است.

رئیس پلیس راهور استان یزد با اشاره به اینکه برخی از مدارس استان هنوز هم ایمنی‌های لازم برای رفت و آمد دانش‌آموزان را ندارند، افزود: وضعیت وسایل ایمن‌سازی حریم مدارس مانند علائم هشدار دهنده، چراغ‌های راهنمایی و پیاده‌روها نیاز به بهبود دارد.

وی ادامه داد: از اقدامات مؤثری که می‌توان در راستای ایمن‌سازی حریم ایمنی مدارس انجام داد می‌توان به اجرای طرح همیار پلیس اشاره کرد به گونه‌ای هر مدرسه دارای دو پلیس‌یار می‌شود که تحت نظر پلیس آموزش می‌بینند و در زمان ورود و خروج دانش‌آموزان وظیفه هدایت آن‌ها را به عهده می‌گیرند.

دستوار با بیان دیگر راهکارهای ایمنی‌سازی حریم مدارس گفت: از دیگر راهکارها می‌توان به اجرای خط‌کشی گذرگاه‌های پیاده جلوی مدارس، نصب سرعت‌کاه در معابر و مدارسی که متوسط سرعت وسایل نقلیه در آن‌جا بالاتر است، نصب تابلوهای هشدار دهنده در حریم مدارس، اجرای کف‌نویسی هشدار دهنده در سطح معابر، کنترل و آموزش سرویس مدارس و اعزام کارشناسان آموزش همگانی جهت آموزش به دانش‌آموزان با موضوع ایمنی و عبور و مرور می‌توان اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار