در مراسم افتتاحیه برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان؛

سامانه «سیرت 2» رونمایی شد‌

تهران (پانا) - مراسم افتتاحیه برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳، روز شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳، با حضور حجت‌الله الماسی، رئیس‌ سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مرکز جامع سنجش، آموزش توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی منطقه ۵ برگزار ‌شد.

کد مطلب: ۱۵۱۰۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
سامانه «سیرت 2» رونمایی شد‌

د‌ر حاشیه این برنامه، ‌‌سامانه سیرت ۲ افتتاح شد. سیرت از سامانه‌های مرتبط برای انجام ثبت‌نام پیش‌دبستانی و کلاس اول است که سنجش سلامت داخل این سایت انجام می‌شود. نحوه ثبت‌نام سنجش سلامت کودک، جهت ورود به مقطع ابتدایی یکی از موارد مبهم برای والدین بوده که تنها به صورت غیر‌حضوری و از طریق سامانه یکپارچه ‌قابل‌ انجام است. سجاد رحمانی، مدیر پروژه سیرت ۲ در تشریح امکانات و قابلیت‌های این سامانه ‌گفت: تمامی اطلاعات مراکز جامع و فرم‌هایی که اولیا در سامانه ‌نیاز دارند به‌طور کامل در این سامانه ذخیره شده و این اطلاعات به‌صورت گزارش‌هایی در دسترس قرار می‌گیرد که در سامانه‌های قبلی قابل مشاهده نبوده است.

‌سامانه سیرت ۲ در نشانی ‌https://sirat2.csdeo.ir در دسترس است و کاربران می‌توانند با استفاده از پنجره خدمات دولت ‌به این سامانه وارد شوند. در این سامانه، هر کاربر به‌عنوان یک شخص با نقش‌های متفاوت در سازمان آموزش و پرورش استثنایی ثبت می‌شود و دسترسی‌ها بر‌اساس نقش‌های آن‌ها تنظیم خواهد شد.

در بخش خدمات، چهار دسته خدمات شامل خدمات مدیریت، خدمات مراکز جامع، خدمات ارزیابی و خدمات غربالگری تعریف شده است. خدمات مدیریت به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که ساختار تشکیلاتی و سیاست‌گذاری‌های خود را کنترل کنند. همچنین، تمامی خدمات مورد نیاز مراکز جامع در یک‌جا جمع‌آوری شده و در دسترس مدیران و ارزیابان قرار دارد.

رحمانی همچنین به ویژگی‌های خاص سامانه اشاره کرد‌ و گفت: سامانه شامل کارت تخصصی برای افرادی است که معلولیت خاصی دارند. این ویژگی به‌منظور بررسی دقیق‌تر و ارائه خدمات بهتر به این افراد طراحی شده است.

وی به گزارشات موجود در سامانه اشاره کرد و گفت: به‌صورت استانی و کشوری، گزارش‌ها قابل مشاهده است و می‌تواند به تصمیم‌گیری‌های لازم در سازمان‌ها کمک کند. این سامانه به‌زودی در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت و امید است که با استفاده از آن، خدمات بهتری به دانش‌آموزان ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار