ستاری‌فرد‌ در مراسم بدرقه تیم‌های دانش‌آموزی به المپیک دانش‌آموزی بحرین:

دانش‌آموزان ورزشکار قهرمان ‌بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند

۴۰ درصد کاروان دانش‌آموزی اعزامی به بحرین را دختران تشکیل می‌دهند

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌و‌پرورش حضور کاروان ورزش ایران در مسابقات المپیک دانش‌آموزی جهان را، بستر تقویت دیپلماسی عمومی و ورزشی دانست.

کد مطلب: ۱۵۱۰۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان ورزشکار قهرمان ‌بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند

صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش در مراسم بدرقه کاروان ورزش دانش‌آموزی ایران اعزامی به رقابت‌های جهانی ژیمنازیاد موسوم به المپیک دانش‌آموزی به میزبانی بحرین، که عصر امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، ‌با گرامیداشت یاد شهدای ‌انقلاب اسلامی به‌ویژه شهید زرین، گفت: خیرمقدم عرض می‌کنم خدمت شما که در جمع کاروان ورزش دانش‌آموزی اعزامی به این رقابت‌ها حضور پیدا کردید.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش افزود: حقیقتاً مدت زیادی است که ما به فکر اعزام این کاروان بودیم، خوشبختانه با حمایت وزیر ورزش و جوانان و تلاش شبانه‌روزی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی این امر محقق شد. 

ستاری‌فرد خطاب به وزیر ورزش تصریح کرد: شما از یادگاران دوران دفاع مقدس هم هستید، این کاروان مزین شده با نام شهید عبدالرسول زرین. به تعبیر رژیم بعث این شهید صیاد امام راحل بود، یک روستایی که افتخارآفرینی کرد.

وی گفت: این جمع دانش‌آموزی ‌پرچمدار جمهوری اسلامی ایران در این پیکارها هستند. ‌الحمدالله دانش‌آموزان ما در اعزامی که اخیرا داشتیم ‌در رشته والیبال قهرمان جهان شدند و این اولین کاروان ورزشی دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران در المپیک دانش‌آموزی است.

وی اضافه کرد: حضور جمهوری اسلامی ایران در این آوردگاه در واقع تقویت دیپلماسی عمومی و دیپلماسی ورزشی است، پرچمداری و به اهتزار درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در این آوردگاه‌ها، همیشه مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.

ستاری‌فرد تأکید کرد: بیش از 40 درصد این کاروان را دختران ورزشکار ما تشکیل می‌دهند و عدالت را در جنسیت و جغرافیای کشور رعایت کردیم، از طرفی پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری و ساختن زیربنای ورزش دانش‌آموزی را برای تقویت زیربنای ورزش کشور در دستور‌کار قرار دادیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش ادامه داد: ما امروز در ماه‌های نخست مسیر المپیک آینده با هدایت وزیر ورزش و جوانان در حرکتیم، توجه به ورزش دانش‌آموزی در این راستا حتماً خروجی خوبی دارد. رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که استعدادیابی را از دبیرستان و مدارس شروع کنید. قطعاً با این نگاه اتفاق بزرگی برای ورزش کشور رخ خواهد داد.

ستاری‌فرد بیان کرد: امیدواریم حضور عزیزان ما در المپیک بحرین بستر پشتوانه‌سازی برای آینده ورزش کشور در المپیک 2028 باشد. شوق و اشتیاق میلیون‌ها دانش‌آموز در پهنه جغرافیای‌ ایران زمین به واسطه حضور این ورزشکاران در چنین میدانی محقق خواهد شد و حضور دانش‌آموزان را در میادین ورزشی به دنبال خواهد داشت. زمینه تربیت و پرورش استعدادهای ناب را در رشته‌های مختلف نیز فراهم خواهد کرد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش‌ اضافه کرد: وظیفه داریم اگر می‌خواهیم خیرخواه این بچه‌ها باشیم، باید امانت‌دار بوده و نسبت به آن‌ها و مراقبت از این عزیزان غفلت نکنیم، حتماً خداوند برکات خود را نصیب ما خواهد کرد. ان‌شاءالله پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزار در‌خواهند آورد و مایه سربلندی جامعه ورزش و جامعه تعلیم و تربیت خواهند بود.

ستاری‌فرد تأکید کرد: دانش‌آموزان ورزشکار قهرمان ما بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد و باز هم این مسیر را در راستای پرورش استعدادهای برتر ‌ادامه خواهند داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار