رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی پروژه مهر آموزش و پرورش کهگیلویه‌و بویراحمد:

کلاس بدون معلم، خط قرمز آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است

یاسوج ( پانا) - رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی پروژه مهر اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: کلاس بدون معلم خط قرمز آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید است.

کد مطلب: ۱۴۹۱۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
کلاس بدون معلم، خط قرمز آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌وبویراحمد سید ولی موسوی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی سیمای خانواده شبکه استانی دنا با تشریح فعالیتهای ستاد پروژه مهر گفت: فعالیت ستاد پروژه مهر ۱۴۰۳ آموزش و پرورش کهگیلویه‌و‌بویراحمد با هدف تمهید مقدمات لازم برای بازگشایی باشکوه مدارس در سال تحصیلی آتی از اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 15 مهرماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ستاد پروژه مهر دارای ۹ کارگروه می‌باشد که در سطج استان، شهرستان‌ها، مناطق و مدارس تشکیل و جلسات درون سازمانی کارگروه‌ها برابر دستورالعمل و شرح وظایف اعضا تشکیل و برنامه‌های پیش‌بینی شده عملیاتی می‌شود، اظهار کرد: پروژه مهر باید نشاط، شادابی و امید به آینده روشن را در ذهن دانش‌آموزان و فرهنگیان تبیین و جلوه زیبایی از مدرسه و کلاس درس را برای تک‌تک معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنان تداعی کند.

وی شعار پروژه مهر سال تحصیلی جدید را همه یکصدا ایران، مدرسه قوی ایران قوی دانست وگفت: پروژه مهر اولویت اصلی آموزش وپرورش برای بازگشایی باشکوه مدارس در مهر 1403 است و آموزش وپرورش از همه ظرفیت‌ها برای بازگشایی مطلوب مدارس استفاده خواهد کرد.

موسوی عنوان کرد: امسال تا پایان مردادماه باید وضعیت کلاس‌های درس و ابلاغ معلمان باید کاملا مشخص باشد چرا که کلاس بدون معلم ، خط قرمز آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی آتی است.

وی به ثبت‌نام دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اشاره کرد و گفت: در مجموع در مقطع ابتدایی ۹۱ هزار و ۵۵۱ دانش‌آموز در سطح استان داریم که از این تعداد تاکنون ۸۴ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز ثبت‌نام کرده‌اند و پیگیری‌ها تا پایان ثبت‌نام همه دانش‌آموزان ادامه دارد.

وی افزود: شرط ثبت‌نام کتاب، ثبت‌نام قطعی دانش‌آموز در سامانه سیدا است تا اطلاعات دانش‌آموز در سامانه ثبت کتب درسی بالا بیاید.

موسوی با بیان اینکه سامانه برای دانش‌آموزان پایه‌های ورودی، اول دبستان ،هفتم ، دهم و میان پایه ها هم اکنون فعال و ثبت سفارش کتب در حال انجام است و تا ۱۰ شهریورماه ادامه دارد، تصریح کرد: به مدیران مدارس و والدین توصیه می‌شود ثبت سفارش کتب درسی به روزهای پایانی موکول نشود تا انشاءالله در مهرماه هیچ دانش‌آموزی بدون کتاب نباشد.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان در پایان گفت: بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، تحقق اهداف نظام تعلیم وتربیت بدون مشارکت سایر دستگاه‌ها و مردم میسر نیست که انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها در این زمینه یاریگر آموزش وپرورش باشند چرا که این حق مردم است که تعلیم و تربیت فرزندان آن‌ها در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار