رئیس ستاد اقامه نماز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور :

تقویت ارتباط بین ستادهای اقامه نماز استان‌ها با سازمان حمل و نقل جاده‌ای بسیار مهم است

مشهد(پانا)- رئیس ستاد اقامه نماز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تقویت ارتباط بین ستادهای اقامه نماز استان‌ها با سازمان حمل و نقل را موهبتی واجب دانست.

کد مطلب: ۱۴۹۱۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تقویت ارتباط بین ستادهای اقامه نماز استان‌ها با سازمان حمل و نقل جاده‌ای بسیار مهم است

حجت الاسلام حاج شیخ جعفر ناصری در گردهمایی مدیران ستاد اقامه نماز در سالن جلسات هتل نماز مشهد، با قدردانی از ستاد اقامه نماز که توجه ویژه‌ای به این سازمان که وظیفه نظارت و ساماندهی فضاهای اقامه نماز بین راهی را برعهده دارد، گفت: ۲۰۰ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد و ۹۰ درصد از حمل و نقل بار و مسافر از راه های مواصلاتی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: کثرت حمل و نقل نشان از اهمیت متولی این مجموعه دارد، از این‌رو ارتباط تنگاتنگی بین سازمان راهداری و ستاد اقامه نماز کشور وجود دارد.

حجت الاسلام ناصری با تاکید بر تقویت ارتباط بین ستادهای اقامه نماز استان‌ها با سازمان‌های حمل و نقل جاده‌ای گفت: این ارتباط در برخی از استان‌ها بالاخص استان گلستان و خوزستان موجب شده نواقص نمازخانه‌های بین راهی برطرف شود و بتوانیم از امکانات سازمان در این استان‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ باب نمازخانه بین راهی در سنوات اخیر به بهره برداری رسیده  و برخی استان ها با پیگیری سهمیه خود را تکمیل کردند، گفت: این ارتباط در استان‌ها سبب رونق بخشی فرهنگ نماز در راه های مواصلاتی می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه قانون جامع حمل و نقل در کمیسیون‌های مربوطه مصوب شده و منتظر تصویب در صحن علنی مجلس هستیم، گفت: در صورت تصویب از لحاظ قانونی مشکلی نداریم.

وی با یادآوری اینکه نظارت کمیته‌ای بر نمازخانه‌های بین راهی با همکاری چند دستگاه انجام می‌شود، افزود: لازم است نظارت‌های مستمر با حضور نماینده‌ای از سوی ستاد اقامه نماز و نماینده‌ای از سوی سازمان حمل و نقل در استان‌ها انجام شود.

حجت الاسلام ناصری ادامه داد: سازمان حمل و نقل جاده ای یک سازمان خدمات‌رسان در طول سال است و یک روز در ارائه خدمات وقفه ندارد، این خدمات در سفرهای نوروزی، تابستانی، زمستانی و مناسبت ها نمود دارد ولی در اربعین حسینی این خدمات به اوج خود می رسد.

وی افزود: از این‌رو قرارگاه ویژه‌ای در سازمان تشکیل شده که جلسات این قرارگاه در حال برگزاری است و شیوه‌نامه حمل و نقل و نظارت بر مجتمع‌های بین راهی در دستور کار این قرارگاه قرار دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور خاطرنشان کرد: ۶ مرز خروجی به عتبات عالیات در استان های آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، کرمانشاه و خوزستان مستقر هستند که بیشترین تردد از مرز مهران است، در سیستان و بلوچستان نیز ورود زائران از پاکستان و افغاستان را شاهد هستیم از این‌رو در بخش نگهداری و ایمن سازی راه‌ها و فضاهای اقامه نماز بین راهی در این ایام اهتمام بیشتری لازم است.

وی به فعالیت استان‌های معین و تردد زائران از این مسیرها اشاره کرد و گفت: جلسه‌ای با مدیران ستاد اقامه نماز استان‌ها و مدیران سازمان راهداری برای تکریم زائران امام حسین(ع) تشکیل شود.

حجت الاسلام ناصری با بیان اینکه مجتمع‌های بین راهی که در مسیرهای کویری ساخته شده به دلیل کمبود آب خدمات مطلوبی به مسافران ارائه نمی کنند، گفت: ۱۱۰ نمازخانه ای که در سنوات اخیر ساخته شده است در این مسیر بوده و به دلیل عدم توازن بین دخل و خرج این مجتمع ها، سرمایه گذاران رغبتی برای ساخت مجتمع بین راهی در این مسیرها ندارند.

خبرنگار: محدثه رمضانی

خبرنگار : محدثه رمضانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار