رئیس جمهور:

پیاده‌روی اربعین مظهر حرکت خودجوش مردمی است

تهران (پانا)- رئیس جمهور گفت: رویداد عظیم پیاده‌روی اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) دارای کارکرد‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی و مظهر حرکت خودجوش مردمی برای حفظ و ترویج ارزش‌های والای نهضت اصلاحی آن امام همام به شمار می‌آید

کد مطلب: ۱۴۹۱۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
پیاده‌روی اربعین مظهر حرکت خودجوش مردمی است

مسعود پزشکیان در پیامی به کنگره امداد، نجات و سلامت در اربعین که از سوی رئیس جمعیت هلال احمر قرائت شد، گفت: رویداد عظیم پیاده‌روی اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) دارای کارکرد‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی و مظهر حرکت خودجوش مردمی برای حفظ و ترویج ارزش‌های والای نهضت اصلاحی آن امام همام به شمار می‌آید، ارزش‌هایی که در روح و جان همه مؤمنان ریشه داشته و در گذر زمان در جغرافیای جهان اسلام و به ویژه قلب آن یعنی ایران اسلامی جریان داشته است.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رویداد عظیم پیاده‌روی اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) دارای کارکرد‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی و مظهر حرکت خودجوش مردمی برای حفظ و ترویج ارزش‌های والای نهضت اصلاحی آن امام همام به شمار می‌آید، ارزش‌هایی که در روح و جان همه مؤمنان ریشه داشته و در گذر زمان در جغرافیای جهان اسلام و به ویژه قلب آن یعنی ایران اسلامی جریان داشته است.

تدابیر و برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای بهره‌برداری از این سرچشمه جوشان معنوی در جهت رشد و توسعه فکری و فرهنگی همه آحاد جامعه با نگاهی خردورزانه و ارائه خدمات شایسته ضرورتی مهم در برگزاری هر چه بهتر این رویداد ملی و مذهبی است. از این منظر، کنگره امداد، نجات و سلامت در اربعین، گامی مؤثر، هدفمند و کارآمد برای برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی است.

شایسته است در این کنگره بر جنبه‌های عمومی و اختصاصی خدمت‌رسانی و همچنین مستندسازی تمامی رویداد‌ها تاکید و تجربیات مستند آن نیز با دیدگاه آموزشی، علمی و فرهنگی در حوزه امداد و نجات و سلامت تدوین و منتشر شود؛ طبعاً اجرای این برنامه‌ها و راهکار‌ها می‌تواند به حفظ سلامت، افزایش بهداشت فردی و محیطی و در نهایت بهبود و کاهش نرخ بیماری‌های عفونی و واگیردار و کاهش صدمات و تلفات احتمالی منجر گردد.

از توجه ویژه جمعیت هلال احمر به امر امداد، نجات و سلامت و تلاش مستمر مدیران، کارکنان، نخبگان، داوطلبان، جوانان و امدادگران این سازمان مردمی در برگزاری این کنگره علمی قدردانی می‌نمایم.

مسعود پزشکیان

رئیس جمهوری اسلامی ایران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار