معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان:

هنرستان‌های جوار صنعت به عنوان ابتکاری موفق از هرمزگان به الگوی کشوری تبدیل شده است

هرمزگان (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: هنرستان‌های جوار صنعت، ابتکاری موفق از هرمزگان بود که اکنون به الگوی کشوری تبدیل شده و این موفقیت حاصل کار تیمی و فکر خلاقانه‌ در این استان است.

کد مطلب: ۱۴۹۷۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
هنرستان‌های جوار صنعت به عنوان ابتکاری موفق از هرمزگان به الگوی کشوری تبدیل شده است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان؛ جلسه‌ای با هدف ارتقای کیفیت آموزشی در هنرستان‌های جوار با حضور احسان کامرانی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان و محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش استان در استانداری هرمزگان برگزار شد.

احسان کامرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان در ابتدای سخنان خود به اهمیت پیاده‌روی اربعین و هفته دولت اشاره کرد و گفت: هر سال شاهد افزایش جمعیت شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین هستیم که این رویداد به یک قدرت جهانی برای بشریت، انسانیت و آزادی‌خواهی تبدیل شده است. این پیاده‌روی فقط متعلق به شیعیان نیست بلکه از تمام ادیان و ملیت‌ها در آن شرکت می‌کنند و این امر آن را به یک رویداد تمدنی تبدیل کرده که همه در آن نقش دارند.

وی به مناسبت هفته دولت از خدمات دولتمردان و نیروهای مسلح تقدیر کرد و افزود: همه کسانی که به مردم خدمت می‌کنند، شایسته تقدیر هستند و در این میان، نقش مدیرکل آموزش و پرورش و همکارانشان در استان هرمزگان بسیار برجسته است. دولت سیزدهم با 3 هدفگذاری اصلی در حوزه آموزش، آب و بهداشت توانسته است امسال حدود هزار طرح را به مرحله افتتاح برساند. این موفقیت‌ها نتیجه تلاش و همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادها از جمله بخش خصوصی، بخش دولتی، نیروهای مسلح و دستگاه قضایی است.

کامرانی همچنین به موفقیت هنرستان‌های جوار صنعت استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: این ابتکار که از استان هرمزگان شروع شد، اکنون در سطح کشور به عنوان الگوی موفقی شناخته می‌شود و توانسته رتبه یک کشوری را کسب کند. این موفقیت، حاصل کار تیمی و فکر خلاقانه‌ای است که در این استان انجام شده است.

وی ابراز کرد: امیدواریم با تقویت آموزش‌های مهارتی در هنرستان‌ها و ادامه همکاری‌ها بتوان در حوزه آموزش و مهارت‌آموزی به دستاوردهای بزرگی دست یافت و این زنجیره آموزش را تکمیل کرد.

تجربیات بومی، محرک توسعه هنرستان‌های استان

محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دولت گفت: اربعین، نمادی از عشق، ایثار و فداکاری است که در دل هر مسلمانی جا دارد و هفته دولت نیز فرصتی است برای ارج نهادن به خدمات دولتمردانی که بی‌وقفه در راه خدمت به مردم تلاش می‌کنند.

قویدل با اشاره به موفقیت‌های آموزش و پرورش هرمزگان در زمینه مدارس جوار، اظهار کرد: هنرستان‌های جوار صنعت در هرمزگان توانسته‌اند جایگاه نخست را در سطح کشور کسب کنند و این موفقیت به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شده است. این دستاورد نتیجه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیق و همکارانه همه عوامل اجرایی و آموزشی استان است.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت پروژه مهر و جایگاه برتر آموزش و پرورش هرمزگان در سطح کشور افزود: پروژه مهر که هر ساله با هدف آمادگی و برنامه‌ریزی دقیق برای آغاز سال تحصیلی جدید اجرا می‌شود، امسال نیز با تلاش‌های همکاران ما در آموزش و پرورش هرمزگان به نحو احسن به اجرا درآمده و توانسته‌ایم رتبه نخست را در کشور کسب کنیم. این موفقیت نه تنها مایه افتخار استان هرمزگان است بلکه نشان‌دهنده تعهد و دلسوزی همه دست‌اندرکاران آموزش و پرورش استان است.

قویدل تصریح کرد: در آموزش و پرورش هرمزگان با استفاده از تجربیات و دانش بومی توانسته‌ایم در راستای توسعه هنرستان‌های جوار و تربیت نیروی انسانی متخصص، گام‌های مؤثری برداریم. امیدواریم با ادامه این مسیر و با همکاری و هم‌افزایی همه نهادها بتوانیم به ارتقای هرچه بیشتر کیفیت آموزشی در استان و کشور کمک کنیم.

حسن خدامی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز گفت: آموزش‌های تخصصی هنرستان‌های جوار هرمزگان، مهارت‌های مورد نیاز صنایع را تامین می‌کند.

خدامی با اشاره به موفقیت‌های استان هرمزگان در توسعه هنرستان‌های جوار گفت: استان هرمزگان با توجه به تلاش‌ها و همکاری‌های مؤثر توانسته در سطح کشور در زمینه توسعه هنرستان‌های جوار، رتبه اول را کسب کند. این موفقیت نه تنها مورد تحسین استان‌های دیگر قرار گرفته بلکه به عنوان الگویی موفق در استان‌های برخوردار مانند تهران، اصفهان و کردستان در حال اجرا و پیگیری است.

وی افزود: در این هنرستان‌ها، دانش‌آموزان در رشته‌های تخصصی مرتبط با نیازهای صنایع و بنگاه‌های اقتصادی استان آموزش می‌بینند. به عنوان مثال؛ در رشته‌هایی مانند برق، دریانوردی، نفت، فولاد و گردشگری، آموزش‌ها تحت نظر کارشناسان آن صنعت ارائه می‌شود تا دانش‌آموزان با ورود به بازار کار، مهارت‌های لازم و کاربردی را داشته باشند.

خدامی همچنین به برخی از رشته‌های پرطرفدار و مورد نیاز استان اشاره کرد و افزود: رشته‌هایی مانند آتش‌نشانی و معدن در استان هرمزگان بسیار مورد نیاز هستند و با جدیت در حال توسعه و پیگیری آموزش‌های مربوط به این رشته‌ها هستیم. در رشته‌هایی مانند کشاورزی با توجه به توسعه گلخانه‌ها و استفاده از علوم جدید، دانش‌آموزان با علم روز و فنون مرتبط با کشاورزی آشنا می‌شوند.

این مسئول به درخواست‌های آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای ما تامین نیروی انسانی متخصص برای تدریس دروس تخصصی در این هنرستان‌ها است. با توجه به تفاهم‌نامه‌های موجود، امیدواریم که بتوانیم از متخصصان مرتبط با صنایع برای تدریس در این هنرستان‌ها استفاده کنیم تا کیفیت آموزش و تربیت نیروی انسانی ارتقا یابد.

وی ضمن بررسی وضعیت همکاری‌ها و اقدامات انجام‌شده در این هنرستان‌ها اظهار کرد: در این جلسه، آخرین وضعیت همکاری‌های دستگاه‌های متولی در هنرستان‌های جوار را بررسی کردیم و مقرر شد نتایج این بررسی‌ها را در جلسه آینده شورای آموزش و پرورش استان مطرح کنیم. این جلسه با هدف ارتقای کیفیت آموزش در هنرستان‌ها و بهبود شرایط تربیت نیروی انسانی متخصص در استان برگزار شد.

شایان ذکر است در این جلسه، نمایندگان دستگاه‌های مرتبط به بررسی و ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات و موانع موجود در هنرستان‌های جوار پرداختند. همچنین مقرر شد با ارزیابی آخرین وضعیت همکاری‌ها در این هنرستان‌ها، نتایج به‌دست‌آمده در جلسات آتی آموزش و پرورش و شورای آموزش و پرورش استان مطرح شود.

همچنین در این نشست بر نیاز به تامین نیروی انسانی متخصص برای تدریس دروس تخصصی در هنرستان‌ها تاکید شد و مقرر شد تا با توجه به تفاهم‌نامه‌های موجود، همکاری‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار