معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران:

ریشه اصلی مشکلات ما ناشی از بی توجهی به آموزش و پرورش است

قائمشهر (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران ریشه اصلی مشکلات در جامعه را ناشی از کم توجهی به نظام آموزش و پرورش در سنوات اخیر برشمرد.

کد مطلب: ۱۵۰۰۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ریشه اصلی مشکلات ما ناشی از بی توجهی به آموزش و پرورش است

مصطفی جعفری در مانور بازگشایی مدارس در مدرسه بهار آزادی قائمشهر با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری مانور بازگشایی گفت: آموزش و پرورش بدون شما جایگاهی ندارد؛ به همین دلیل هم امروز مراسمی را با عنوان مانور بازگشایی مدرسه برای شما دانش آموزان دبیرستان بهار آزادی شهرستان قائمشهر برگزار کردیم.

جعفری با اشاره به سه جمله از مقام معظم رهبری، جایگاه آموزش و پرورش را این گونه بیان کرد: جمله اولی که می خواهم به شما بگویم این است که ریشه اصلی مشکلاتی که در چند سال اخیر با آنها مواجه بودیم، ناشی از کم توجهی به آموزش و پرورش در سنوات گذشته است. بنابراین باید به آموزش و پرورش توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی در راستای جملات بعد گفت: ما به قله نزدیک هستیم و از پیچ ها و گرفتاری ها عبور کرده ایم؛ اما اکنون برای فتح کردن این قله به شما یعنی آموزش و پرورش نیازمندیم؛ و اما جمله سوم این است که آموزش و پرورش در رأس همه دستگاه ها قرار دارند نه در کنار آن ها، چرا که آموزش و پرورش انسان ها و دستگاه های دیگر به کار گیرنده نیروی انسانی هستند.

وی بیان کرد: هدف اصلی اجرای فعالیت های آموزش و پرورش این است که فضای مناسبی برای تعلیم و تربیت شما فراهم شود. آن چه که اکنون مورد توجه بسیاری از مسئولان واقع شده پروژه مهر است که هدف از اجرای این پروژه نیز این است که مدارس به طور ایمن و مطلوب بازگشایی شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: مانور بازگشایی مدرسه که امروز در دبیرستان شما در حال اجرا است، یک ابتکار استانی است. همه این فعالیت ها برای آسان سازی آموزش و پرورش شما در مدرسه انجام می شود؛ نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که بخشی از مسئولیت ها را نیز بر عهده دانش آموزان بگزاریم و در قبال این مسئولیت ها از آنان مطالبه گری کنیم. این موضوع در رشد دانش آموزان نقش پر رنگی دارد.

جعفری عنوان کرد: ما در مهر امسال سه زنگ داریم؛ زنگ اول، زنگ بازگشایی مدارس است؛ زنگ دوم، زنگ مقاوت است که به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس به صدا در می آید؛ و اما زنگ سوم، زنگ نماز است که امسال به آن دو زنگ افزوده شد و شیوه نامه آن نیز به شهرستان ها ابلاغ می شود.

 

خبرنگار : فاطمه زهرا بهداد, نیلوفر کاکا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار