مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

هویت دینی‌ و ملی در مدارس تقویت شود

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: هویت دینی، ملی و مذهبی به نحو مطلوب در مدارس دولتی و غیردولتی باید تقویت شود و فرهنگ غنی و کهن و ارزش‌های اسلامی، ملی و انقلابی نیز مورد توجه قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
هویت دینی‌ و ملی در مدارس تقویت شود

حسین کمالی در جلسه شورای نظارت بر امور مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی استان مازندران عنوان کرد: با توجه به اهمیت برنامه‌های پرورشی و تربیتی باید برنامه مدون و دقیق‌تر در حوزه پرورش و تربیت دانش‌آموزان داشته باشیم.

کمالی گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در بخش پرورش و تربیت دانش‌آموزان در یک سال گذشته در مدارس غیردولتی صورت گرفت که از جمله می‌توان به برنامه‌های قرآنی، جشنواره‌های فرهنگی و هنری، محفل انس با قرآن و برنامه‌های ابلاغی از سوی وزارتخانه اشاره کرد.

وی بیان کرد: در مسائل آموزشی هم باید دارای برنامه قوی بوده و در کیفیت خدمات آموزش و پرورش مانند برنامه‌های قرآنی، برگزاری اردوهای فرهنگی، تربیتی و آموزشی اهتمام ویژه داشته باشیم.

کمالی گفت: در رویکرد مبانی نظری باید بتوانیم قالبی از زندگی واقعی را برای دانش‌آموزان پیاده‌سازی کنیم تا دانش‌آموزان تجربه کسب کنند و بتوانند در شرایط مختلف موانع را برطرف ساخته و به نتیجه مطلوب دست یابند.

وی عنوان کرد: مدارس غیردولتی باید همپای مدارس دولتی در پروژه مهر نسبت به آماده‌سازی، بهینه‌سازی و شاداب‌سازی مدارس اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: آموزش و پرورش استان در محتوای آموزشی و تربیتی، رشد قابل توجهی داشته و معلمان در ارائه محتوای آموزشی با رعایت ارزش‌های اسلامی، دینی، ملی و تقویت باورهای دینی با توجه به سند تحول بنیادین باید تلاش کنند.

کمالی از همه معلمان و کارکنان مدارس دولتی و  غیردولتی در راستای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش و اعتلای دانش‌آموزان تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار