اربعین حسینی بدرقه ظهور است

مصاحبه با دکتر نورانی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک استان قزوین

اربعین حسینی بدرقه ظهور است گام برداشتن در این حرکت اجتماعی علاوه بر اینکه باعث خودسازی ؛ معرفت سازی و افزایش روحیه می‌شود معرفت و شناختی به انسان می‌دهد که بتواند در گام‌های بلند زندگی قدم بردارد .

کد مطلب: ۱۴۹۶۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مصاحبه با دکتر نورانی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک استان قزوین

محسن نورانی گفت اربعین حسینی یک شعار نیست بیانگر مکتب شیعه است مکتبی که با پرچم سرخ حضرت امام حسین علیه السلام شروع خواهد شد و انشاالله با پرچم سبز مهدویت با ظهور حضرت منتها خواهد شد.

وی فرمودند : آموزش و پرورش ناحیه ۱ به عنوان بزرگترین آموزش و پرورش استان قزوین در سه حوزه به مناسبت اربعین حسینی به فعالیت پرداخت نخست حوزه فعالیت‌های دانش‌آموزی با گرفتن رضایت‌نامه از اولیا در قالب اردوهای دانش‌آموزی در مدارس برگزار شد و همچنین در قالب انجمن‌های اسلامی تعدادی از دانش آموزان به صورت متمرکز ارسال شدند و در پایگاه‌های پاره وقتی که در مساجد با همکاری کانون مسئولیت داشتیم به صورت مجزا تعدادی از دانش آموزان اعزام شدند.

وی افزود :حوزه دوم اعزام فرهنگیان بالغ بر ۶۰۰ فرهنگی در آموزش و پرورش ناحیه ۱ استان قزوین به صورت متمرکز و غیر متمرکز به زیارت اربعین مشرف شدند.

در ادامه ایشان بیان کردند : در مرحله سوم فعالیت‌های روز اربعین و شب اربعین هست که به صورت برنامه منسجم امشب و فردا در سطح شهر برنامه های عزاداری برگزار خواهد شد که مدرسه شاهد قائم به عنوان پایگاه اجتماع خواهد بود و مدارس دیگر نیز در دسته های عزاداری‌ شرکت خواهند کرد.

ایشان در خاتمه صحبت‌ هایشان توصیه‌ای برای  دانش آموزان عزیز داشتند ؛ بزرگواران و دانش آموزان خوب من دانش آموزان خوب استان قزوین همانطور که حضرت امام فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای کربلا زنده نگه داشتن یاد یک شهید نیست زنده نگه داشتن یک راه است یک مکتب است. ما با این عزاداری نوع حرکت های اجتماعی خودمان را به جهانیان نشان خواهیم داد. این عزاداری ما بیانگر خصوصیات اخلاقی یک شیعه است شیعه یک مرام نیست شیعه یک مکتب فکری است بر اساس پایه‌های منظم اسلامی.

خبرنگار دانش آموز پانا : سیده مهرسانا حسینی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار