برپایی موکب عشاق الحسین سازمان دانش‌آموزی شهر تهران

تهران (پانا) - سازمان دانش آموزی شهر تهران با برپایی موکب عشاق الحسین در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین، به رسم موکب‌های بین راه در مسیر پیاده‌روی کربلا، از میهمانان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پذیرایی می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۹۶۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
برپایی موکب عشاق الحسین سازمان دانش‌آموزی شهر تهران

آئین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با شعار «لشکر حسین (ع)، لشکر قدس»، دقایقی قبل امروز یکشنبه ۴ شهریورماه همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان، از میدان آئینی امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آغاز شد. سازمان دانش‌آموزی شهر تهران نیز همگام با سایر هیات‌ها، پایگاه‌های بسیج، مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی و عموم مردم اقدام به برپایی موکب عشاق الحسین(ع) در این مسیر در خیابان هفده شهریور کرده است.

هر چند حس و حال سفر اربعین فرقی بزرگی با این راهپیمایی دارد و با هیچ چیزی نمی‌توان آن را جایگزین کرد، اما با تکیه بر این سخن که (کسی که قلب و روحش رفته، جامانده نیست. جامانده کسی است که عشق و شور و طلب زیارت اربعین به ذهنش هم نرسیده و علاقه ندارد.)، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که به مانند گذشته چند میلیون نفر در آئین جاماندگان حسینی در روز اربعین در تهران شرکت کنند.

سازمان دانش آموزی شهر تهران  به رسم موکب‌های بین راه در مسیر پیاده‌روی به سوی کربلا که از میهمانان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پذیرایی می‌کنند. پذیرایی از زائران و عزاداران حسینی و همچنین توزیع بسته‌های فرهنگی از برنامه‌های این موکب است، علاوه‌ براین گروه سرود آوای رضوان نیز از نخستین آهنگ اربعینی گروه رونمایی خواهد کرد.

یک گروه ۱۵نفره متشکل از دانش آموزان سازمان دانش‌آموزی در حوزه فرهنگی، مذهبی و امدادی با توزیع بسته های فرهنگی، مشاوره های دینی و پذیرایی، از عزاداران حسینی استقبال می کنند. علاوه بر این برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های متنوعی است که برای زوار اربعین در موکب عاشق الحسین در نظر گرفته شده است.

خبرنگار : عطیه چوپانی عکاس : مهشید خورشیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار