پاکسازی مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین باتلاش2520 پاکبان تهران

تهران (پانا) - معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران گفت در راستای پاکسازی هرچه بهتر مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین تقسیم‌بندی محور به ۲۲ پهنه صورت گرفته و ۲ هزار و ۵۲۰ پاکبان در حال پاکسازی مسیر به صورت همزمان هستند.

کد مطلب: ۱۴۹۶۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
پاکسازی مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین باتلاش2520 پاکبان تهران

حسین نظری با بیان اینکه عشق به اهل بیت و امام حسین (ع) در ایام صفر و منتهی به اربعین حسینی در مرزها و شهرهای عراق به ویژه در طریق نجف به کربلا متبلور است، اظهار کرد: امروز هم در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران، شاهد حضور کسانی هستیم که توفیق حضور در کربلا را نداشتند و یا از سفر بازگشته‌اند و مسیر ۱۴ کیلومتری میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم را طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان نیاز به همکاری بین بخشی در شهرداری و استان تهران داشتیم که از ماه‌های قبل جلسات برنامه‌ریزی برگزار شد، خاطرنشان کرد: پهنه‌بندی به شکل خوبی صورت گرفت و امروز پس از اقامه نماز صبح و قرائت زیارت اربعین، مردم پیاده روی را آغاز کردند و از میدان امام حسین (ع) و محورهای میانی وارد مسیر شده‌اند.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران با اعلام اینکه خدمت ‌رسانی در مسیر به روش‌های مختلف در حال انجام است، یادآور شد: نظافت و پاکسازی معابر به صورت همزمان در حال انجام است و بلافاصله پس از پایان مراسم و ترک مسیرها نظافت کامل انجام و مسیرها بازگشایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای برگزاری این برنامه نهادهای مختلفی وارد عمل شدند تا اتفاق خوبی رقم بخورد، تصریح کرد: هماهنگی‌های خوبی با شرکت توزیع نیروی برق، شرکت آبفا، اورژانس و پلیس راهور به عمل آمده است. در شهرداری نیز سازمان فرهنگی و هنری محور کار است و شرکت بهره‌برداری مترو، سازمان اتوبوسرانی، تاکسیرانی، ستاد مدیریت بحران، اداره کل حراست و سازمان‌ها و شرکت‌های حوزه معاونت خدمات شهری با انسجام در حال خدمات‌رسانی هستند.

نظری افزود: مناطق ۱۲، ۱۶ و ۲۰ نیز درگیر هستند و علاوه بر سازمان‌ها و شرکت‌های پشتیبان این سه منطقه، مناطق معین نیز مشخص شدند که به شهروندان خدمات‌رسانی می کنند. برای منطقه ۱۲ سه منطقه، برای منطقه ۱۶ هفت منطقه و برای منطقه ۲۰ نیز ۹ منطقه پشتیبانی‌های لازم را برعهده دارند تا کم و کاستی در خدمات‌رسانی‌ نداشته باشیم.

وی با اشاره به نظافت معابر به صورت قبل، حین و بعد از مراسم با استفاده از ظرفیت ۲ هزار و ۵۲۰ پاکبان و ۳۳۶ دستگاه خودروی تخصصی و غیرتخصص و ۲۰ دستگاه غلتان، اظهار کرد: در راستای پاکسازی هرچه بهتر مسیر، تقسیم‌بندی محور به ۲۲ پهنه صورت گرفته است. برای تسهیل در تخلیه به موقع زباله و ضایعات، ایستگاه هرندی در شوش فعال شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از آماده‌باش کامل ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سطح شهر خبر داد و افزود: ۶۴ دستگاه خودروی سبک و سنگین و ۳۲۰ نفر نیروی آتش‌نشان در ۵۵ نقطه مستقر شده‌اند.

نظری همچنین تصریح کرد: ۵۷۳ نیروی شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران نیز با ۱۴۴ دستگاه خودرو و ۵۴ دستگاه موتورسیکلت جهت حفظ انضباط اجتماعی در طول محورهای مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حضور دارند. در همکاری با پلیس راهور تهران نیز ۵۰ دستگاه خودروی این شرکت برای انسداد معابر به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به هرس و حذف شاخه‌های خشک درختان در طول مسیر توسط سازمان بوستان‌ها و فضای سبز، گفت: هزار و ۵۷۰ نفر نیروی سازمان بوستان‌ها جهت پاکسازی مسیر در کنار نیروهای مناطق و سازمان مدیریت پسماند حضور دارند.

نظری با بیان اینکه ۳۷۳ چشمه سرویس بهداشتی در ۲۷ نقطه در مسیر راهپیمایی ایجاد شده است، یادآور شد: سازمان بهشت زهرا (س) در همکاری با شهرداری منطقه ۲۰ تعداد ۱۴ دستگاه مه‌پاش را در طول مسیر مستقر کرده و تحویل تانکرهای آب مصرفی و شرب به موکب‌ها را نیز بر عهده دارد.

بر اساس گزارش سایت شهر، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین، از ساعت ۵:۳۰ صبح امروز از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار