گام حمایتی جشنواره کودک و نوجوان/ فرصت‌سازی برای سینمای کودک در تقویم اکران

تهران (پانا)- با برنامه‌ریزی و تصمیم حمایتی دبیر جشنواره کودک و نوجوان، برای نخستین مرتبه، شرایط حضور فیلم‌هایی که فاصله اکران آنها تا جشنواره کمتر از یک هفته است، فراهم شد تا این دسته از فیلم‌ها در کنار رقابت در جشنواره تخصصی کودک و نوجوان، فرصت اکران دانش‌آموزی را از دست ندهند.

کد مطلب: ۱۵۰۷۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
گام حمایتی جشنواره کودک و نوجوان/ فرصت‌سازی برای سینمای کودک در تقویم اکران

به نقل از امور اطلاع رسانی و ارتباطات سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، هر سال با شروع مهرماه همزمان با بازگشایی مدارس و هفته کودک به عنوان فصل ویژه اکران دانش آموزی، بخشی از فیلم‌های کودک و نوجوان باید بین حضور در جشنواره یا اکران مهرماه، یک گزینه را انتخاب‌ می‌کردند. این مساله موجب می‌شد جشنواره کودک بین دوگانه رقابت یا حمایت، نتواند فرصت کاملی را برای فیلم های سینمای کودک فراهم‌کند.

بر اساس این گزارش مجید زین‌العابدین دبیر این جشنواره پیش از این نیز اعلام کرده بود فیلم‌هایی که مطابق مقررات فراخوان تیرماه در سایت جشنواره ثبت نام کردند و در پایان شهریورماه با اتمام کار هیات انتخاب اکران نشده‌اند، مشمول مقررات ثبت نامی جشنواره کودک محسوب می شوند و فاصله یک هفته‌ای تلاقی اکران در مهرماه، فرصت حضور در جشنواره را از آنها سلب نمی‌کند. با این تصمیم حمایتی ضمن رعایت مقررات رقابتی، گام جدیدی در حمایت از اکران سینمای کودک برداشته شد. بر این اساس در شهریور ماه به صاحبان آثار اعلام شده بود تا برنامه‌ریزی احتمالی اکران مهر و آبان را از دست ندهند.

بنا به اعلام دبیر جشنواره کودکان و نوجوانان، هیات داوران این جشنواره نیز بدون توجه به شرایط اکران فیلم‌ها، صرفا براساس ملاک‌های حرفه‌ای و تخصصی اعلام شده در مقررات جشنواره با شرایط یکسان به بازبینی و داوری همه ۱۳ فیلم بخش مسابقه می‌پردازند.

سی وششمین جشنواره بین اللملی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۴ تا ۱۹ مهرماه به دبیری مجید زین‌العابدین در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار