روایت دبیر جشنواره فیلم اشراق از جزئیات این رویداد هنری

تهران (پانا) - دبیرجشنواره فیلم دینی اشراق می‌گوید جشنواره فیلم اشراق در دو بخش «اشراق» و «رواق» برگزار می‌شود همچنین در سال جاری یک بخش جنبی با نام بازنمایی رویدادهای مقاومت و جنگ غزه به این رویداد هنری افزوده شده است.

کد مطلب: ۱۴۹۳۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
روایت دبیر جشنواره فیلم اشراق از جزئیات این رویداد هنری

نشست خبری جشنواره فیلم اشراق صبح امروز با حضور مسعود معینی‌پور دبیر این رویداد هنری در ساختمان تبلیغات اسلامی تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست مسعود معینی‌پور با اشاره به این مطلب که فراخوان این رویداد هنری منتشر شده است، گفت:  آیین پایانی این جشنواره دی ماه امسال برگزار می‌شود، همچنین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا  ۱۰ آبان  خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در دو بخش اشراق ویژه عموم و بخش رواق ویژه طلاب برگزار می‌شود.

معینی‌پور به برگزاری این رویداد پس از 7 سال اشاره کرد و گفت: این رویداد هنری سال گذشته پس از 7 سال برگزار شد و استقبال بسیار خوبی از این رویداد شد. چهارمین دوره آن با دریافت بیش از ۸۰۰ اثر ارسالی برگزار شد که نشاندهنده استقبال بسیار خوب مخاطبان داشت.

وی درباره بخش‌های مختلف این رویداد هنری اظهار کرد:  آثار ارسالی به این جشنواره شامل آثار مستند، کوتاه، داستانی و نقد است همچنین امسال کمیته علمی به جشنواره اضافه شده است و آثار دینی که به جشنواره‌ها ارسال می‌شود، در این کمیته‌ها مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

دبیر جشنواره اشراق تصریح کرد: با توجه به مناسک دینی که برگزار می‌شود لازم است از تولیدات و آثار هنری درباره این مناسک حمایت شود. فراخوان این رویداد هم صادر شده و بازه زمانی ارسال آثار به رویداد تا ۱۰ آبان است.

وی با اشاره به حوادث غزه و اهمیت حوزه مقاومت گفت: بازنمایی مقاومت در آثار دینی یکی از ویژگی‌های این دوره از جشنواره است.

معینی‌پورهمچنین به آغاز به کار باشگاه فیلم اشراق اشاره کرد و افزود: باشگاه فیلم اشراق که از سال گذشته در دفتر راه افتاده، و در کنار در کنار فعالیت های تولید پویانمایی و فیلم‌های کوتاه، ۱۱ عنوان مستند تولید شده است. تلاش کردیم در این دوره بسته های تولیدی را کامل کنیم.

دبیر جشنواره فیلم اشراق تصریح کرد:  کارهای بسیار خوبی به طور مستقیم و غیر مستقیم به امر دین پرداخته اما این که چقدر توانسته موفق باشد باید مورد بررسی قرار بگیرد. آثار سکوهایی(پلتفرم‌هایی) هم که به این گونه آثار پرداخته و لایه‌های مختلف مذهبی جامعه هم به این نوع آثار کشش دارند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی همچنین به برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی اشاره کرد و افزود: امسال جشنواره عکس اشراق هم برگزار می‌شود؛ بستر بسیار بزرگی در حوزه تولیدات دینی در حوزه‌های مختلف داریم که با ظرفیت موجود در کشور هم‌افزایی می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار