وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه مسابقات قرآن دانش‌‌آموزان:

جامعه قرآنی، یک جامعه پاینده، موثر و مقتدر خواهد بود

روح سند تحول بنیادین عبارت است از تربیت نسلی برای دست یافتن به حیات طیبه

ساری (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت ما امروز بیش از هر زمان دیگر به کتاب خدا برای غلبه بر چالش‌ها و مشکلات نیاز داریم و دشمن همین را فهمیده است که فکر می‌کند با سوزاندن قرآن می‌تواند راهمان را مسدود کند.

کد مطلب: ۱۴۹۳۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
جامعه قرآنی، یک جامعه پاینده، موثر و مقتدر خواهد بود

رضامراد صحرایی در آیین اختتامیه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر سراسر کشور در ساری گفت: جامعه‌ای که کتاب بخواند، زندگی بهتری دارد؛ اگر کتاب خدا را بخواند بهترین زندگی را دارد و اگر آن جامعه کتاب را به نور اهل بیت درآمیزد‌ و به آن عمل کند، آگاهانه‌ترین زندگی را دارد و به حیات طیبه دست پیدا می‌کند.

صحرایی عنوان کرد: روح سند تحول بنیادین عبارت است از تربیت نسلی برای دست یافتن به حیات طیبه.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش دو وظیفه ماست؛ بخش آموزش را عموماً خوب انجام می‌دهیم؛ خوشبختانه در کشور ما به برکت انقلاب اسلامی، کودکان در آغاز دوره آموزش رسمی قرآن می‌آموزند؛  متناسب با سن‌وسال و پایه تحصیلی‌شان، آن بخش آموزشی از ابتدا تا پایان متوسطه حتی دانشگاه‌ها، در قالب یک درس عمومی وجود دارد. اما بخش پرورشی به معنای انس با قرآن، مطالعه، تعمق و تأمل و تفکر، بُعد پرورشی کار است.

وی گفت: عموم ما باور داریم که بخش پرورشی در نظام تعلیم و تربیت باید تقویت شود و در این دوره  یکی از توفیقات ما این بود که به این بخش بیش از پیش توجه کنیم. بزرگ‌ترین محفل انس با  قرآن کریم در جهان اسلام در رمضان امسال در ایران برگزار شد و برای اولین بار دانش‌آموزان دوره ابتدایی در رشته حفظ کل شرکت کردند.

صحرایی گفت: این‌ها گوشه‌ای از ابعاد پرورشی و کار آموزش قرآن است و خوشبختانه در این دوره بود که با حمایت «شهید رئیسی» برای اولین بار آیین‌نامه جذب نخبگان قرآنی، فرهنگی‌ و‌ هنری، تربیتی، ورزشی و علمی و آموزشی بدون آزمون در دانشگاه  فرهنگیان تدوین شد. همه این‌ها برای آن است که ما با قرآن زندگی کنیم، قرآنی بیاندیشیم، قرآنی عمل کنیم، قرآنی مدیریت کنیم، قرآنی تربیت کنیم؛ این‌ها نوید‌بخش یک جامعه پاینده و موثر و مقتدر خواهد بود.

وی با بیان اینکه کسی که با قرآن و اهل بیت انس بگیرد محب اهل بیت است، ادامه داد: به یاد بیاوریم آن روزی که رئیس جمهور شهید قرآن را در سازمان ملل بر روی دستان خود گرفت و گفت نور حقیقت با فتنه و جهالت شما خاموش نخواهد شد. قرآن بوده است و خواهد بود تا زمانی که زمین و زمان برپاست و خوشا به حال کسی که در سایه و زیر قرآن، کوچ خودش را در این دنیا به پایان می‌برد و به سفر ابدی خودش می‌پردازد. آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم همه فراز و فرودها مفتخر است به اینکه قرآن توسط او در جامعه جاری و ساری است. ما با مطلوب‌مان فاصله داریم اما قدردان آن چیزی هستیم که از بدو انقلاب تا امروز اتفاق افتاده است.

صحرایی گفت: همه قرآنی‌های این جمع هستند که فردا در دانشگاه‌ها خواهند بود و در رشته‌های مختلف کشور را بیمه خواهند کرد. اقتدار امروز کشور ما یک پایه مهم علمی دارد و آن پایه علمی مدیون آن دانش‌آموزان و دانشجویانی است که در همین گونه محافل شناسایی شده‌اند، رشد کردند، قرآن در جان آن‌ها نشست، نور اهل بیت در وجود آن‌ها رشد کرد و این گونه شگفتانه همه دنیا را متحیر کرد. ایران با بودجه و امکانات به این جایی که هست، نرسیده است که اگر بودجه و امکانات و منابع عامل اصلی این مسابقات بودند الان ما به اینجا نرسیده بودیم. ما کوشیده‌ایم‌ اما آن‌چه بدست آورده‌ایم بسیار بیش از آن چیزی است که داشته‌ایم و آن برکتی است که قرآن به جامعه ما به‌طور کلان و به دانش‌آموزان و دانشجویان ما به‌طور خاص داده است. این آن چیزی است که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را از ما بگیرد و در برابر ما قرار بگیرد.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: فرزندان عزیزم مادامی که با قرآن و اهل بیت باشید از هر آسیبی در امان خواهید بود.

رضامراد صحرایی در پایان گفت: از همه همکاران عزیزم که تدارک این محفل نورانی را دیدند، از میزبان گرامی استان مازندران، مدیرکل محترم و همکارانشان، از برنامه‌ریزان معاونت محترم پرورشی، مدیرکل محترم قرآن و عترت و همکارانشان، از اعزام‌کنندگان، همکارانمان‌ در مناطق مختلف کشور و از پرورش‌دهندگان اصلی این بزرگواران نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

خبرنگار : آیناز آذرگون

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار