افزایش ۷ هزار مگاواتی مصرف برق نسبت به تابستان قبل

تهران (پانا)- مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت مصرف برق کشور روز گذشته (جمعه، ۱۹ مرداد ماه) افزایش هفت‌هزار مگاواتی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که این میزان برای روز جمعه و تعطیل عدد بزرگی است.

کد مطلب: ۱۴۹۳۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۷ هزار مگاواتی مصرف برق نسبت به تابستان قبل

«مصطفی رجبی مشهدی» درباره رشد نامتعارف ۸.۷ درصدی مصرف برق در کشور افزود: پایداری گرما میزان مصرف برق در کشور را به‌شدت افزایش داده که از جمله علل آن به افزایش استفاده از کولرهای گازی در مناطق معتدل می‌توان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مصرف برق در روز گذشته به ۷۲ هزار و ۷۳۴ مگاوات رسید، گفت: این میزان مصرف برای یک روز تعطیل بسیار بالاست و افزایش هفت‌هزار مگاواتی را نشان می‌دهد که معادل مصرف برق استان‌های اصفهان و خراسانی رضوی است.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان‌کرد: شبکه برق کشور پایدار است و همه همکاران صنعت برق با تمام قوا مشغول خدمت‌رسانی هستند.

رجبی مشهدی ادامه‌داد: با توجه‌ به گرمای شدید و افزایش مصرف و فشاری که به تجهیزات و خطوط انتقال وارد می‌شود، ممکن است حوادثی در شبکه توزیع برق رخ دهد که به‌سرعت رفع می‌شود.

وی بر لزوم ادامه همکاری مشترکان با صنعت برق به‌ویژه در هفته جاری و ادامه تابستان تاکید کرد.

مدیرعامل توانیر از هم‌وطنان درخواست کرد که با رعایت برخی نکات از جمله تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ۲۴ درجه سانتی‌گراد و استفاده از دور کند کولرهای آبی و عدم استفاده از لوازم پرمصرف برقی در ساعات اوج مصرف (۱۳ تا ۱۸) و ۱۹ تا ۲۲ تامین برق پایدار را برای همه مشترکان تسهیل کنند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار