گزارش پانا از پرفروش‌ترین فیلم گیشه؛

«تگزاس۳» پرفروش‌ترین فیلم سال شد

تهران (پانا) - مسعود اطیابی، کارگردان فیلم سینمایی «تگزاس۳» معتقد است این فیلم، خانوادگی است و تمام افراد خانواده می‌توانند به تماشای آن بنشینند.

کد مطلب: ۱۴۹۱۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
«تگزاس۳» پرفروش‌ترین فیلم سال شد

پس از ۴ ماه و نیم صدرنشینی فیلم «تمساح خونی» ساخته جواد عزتی، «تگزاس۳» ساخته مسعود اطیابی با عبور از فروش ۱۶۶‌/۳ میلیاردی جایگاه صدرنشینی جدول گیشه ۱۴۰۳ را از آن خود کرد.

«تگزاس۳» که از خرداد امسال روی پرده رفته با حفظ روند فروش خود توانست فیلم «تمساح خونی» را که معدل فروش ابتدایی خود را ندارد، جا بگذارد و به‌تنهایی صدرنشین بهار و تابستان ۱۴۰۳ تا اینجای اکران شود. نکته مهم درباره ارزیابی این فیلم این است که سینماها به‌دلیل ایام سوگواری محرم و مناسبت‌هایی چون شهادت رئیس‌جمهور تعطیل بود. با این تحلیل، شاید اگر فیلم اطیابی، به‌عنوان برنامه نوروزی اکران می‌شد، تا حالا رکورد «فسیل» و «هتل» را زده بود.

نکته دیگر درباره تداوم موفقیت‌های مسعود اطیابی در گیشه سینماهاست، این که موفقیت‌هایش اتفاقی نیست و به‌جز فیلم‌های غیرکمدی‌اش، دیگر می‌توان او را موفق‌ترین کمدی‌ساز سینما در گیشه‌ این سال‌ها قلمداد کرد که مجموع رقم فروش فیلم‌های کمدی او در اکران به بیش از هفتصد میلیارد تومان می‌رسد:

تگزاس۳، صدرنشین سال ۱۴۰۳ / بیش از ۱۶۶/۲ میلیارد تومان تاکنون

هتل، فیلم دوم سال ۱۴۰۲ / ۲۷۸ میلیارد تومان

انفرادی و بخارست، فیلم‌های اول و دوم سال ۱۴۰۱ / ۷۸ و ۵۵ میلیارد تومان

دینامیت، صدرنشین سال ۱۴۰۰/ ۵۹ میلیارد تومان

تگزاس۲، فیلم دوم سال ۱۳۹۸ /۲۵میلیارد تومان

تگزاس، فیلم چهارم سال ۱۳۹۷/ با ۱۴ میلیارد تومان

اخلاقتو خوب کن، فیلم هفتم سال ۱۳۹۰/ با ۱/۱ میلیارد تومان

خروس‌جنگی، صدرنشین سال ۱۳۸۸/ با ۱/۶ میلیارد تومان

مسعود اطیابی در گفت‌وگو با پانا درباره فیلم سینمایی «تگزاس۳» گفت: «این فیلم تجربه‌ای خوب در کنار یک تیم فوق‌العاده بود، فارغ از ژانر طنز و خانوادگی آن که برای من بسیار حائز اهمیت است، برای من کافی است که تگزاس را فیلمی خانوادگی و جذاب تلقی کنم وقتی می‌دیدم همه اعضای یک خانواده از کوچک و بزرگ با اشتیاق به سالن سینما می‌روند و تگزاس را می‌بینند.»

اطیابی در پاسخ به اینکه آیا قبل از اینکه «تگزاس۳» تولید و آماده اکران شود بازخورد گیشه و مردم را پیش‌بینی می‌کرد، گفت: «در زمان ساخت «تگزاس۳» فقط رضایت مردم برایم مهم بود و همین رضایت را پیش‌بینی می‌کردم چراکه تگزاس اصالت و معرفت یک خانواده را حتی در بدترین شرایط ممکن به رخ می‌کشد. اینکه اگر مشکلی پیش می‌آید همه اعضای خانواده پشت هم هستند و در موقعیت‌های سخت یکدیگر را تنها نمی‌گذارند، بسیار اهمیت دارد.»

وی افزود: «نمی‌خواهم بگویم فیلم‌های من هیچ ایرادی ندارند اما فقط این را می‌دانم که فیلم‌های من قشری را آزرده خاطر نکرده است. فیلم‌های من اعتیاد، شک و تردید و خیانت را در خانواده‌ها ترویج نداده است. تلاش کرده‌ام تا فیلم‌هایی که می‌سازم تحکیم و ثبات خانواده را به رخ بکشد و توجه به عشق و آرامش را در زندگی نشان دهد. بنابراین از همه فیلم‌سازانی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی فیلم‌ می‌سازند، تمنا دارم به بازخوردی که آن فیلم در جامعه می‌گذارد توجه ویژه‌ای کنند.»

اطیابی درباره زوج‌سازی در فیلم‌های خود به‌ویژه در «تگزاس۳» نیز گفت: «قطعا زوج پژمان جمشیدی و سام درخشانی یکی از بهترین اتفاق‌های این فیلم سینمایی است اما خوب است بدانید که «تگزاس۳» سه زوج جذاب داشت. زوج پژمان جمشیدی و سام درخشانی، ژاله صامتی و مهدی هاشمی، سیدجواد هاشمی و محمدجواد جعفرپور که بسیار مخاطب‌پسند بودند.»

این کارگردان همچنین درخصوص حضور نعیمه نظام‌دوست در «تگزاس۳» گفت: «معتقدم حضور خانم نظام‌دوست در فیلم سینمایی تگزاس اتفاق جذاب و خوبی بود و ایشان آنقدر در فضای طنز خوش درخشیدند و از پس نقش خود برآمدند که حرفی باقی نمی‌ماند. فارغ از ایفای نقش، مردم نیز نعیمه نظام‌دوست را بسیار دوست دارند و به نظرم این اتفاق فقط به‌خاطر ذات خوب و قلب مهربان اوست.»

خبرنگار : فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار