صدور و تمدید بیش از ۳۰۰ کارت راهنمای گردشگری در فارس

شیراز ­(پانا) ­- معاون گردشگری فارس در ۶ ماهه اول سال ۹۷ نزدیک به ۳۰۰ کارت راهنمای گردشگری در استان صادر و تمدید شده است.

کد مطلب: ۸۵۷۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
صدور و تمدید بیش از ۳۰۰ کارت راهنمای گردشگری در فارس

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، سید موید محسن نژاد با اشاره به روند مطلوب برگزاری تورهای مختلف در استان گفت: فعالیت تمامی راهنمایان گردشگری در فارس زیر نظر و تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس تمدید کارت‌های فعالیت راهنمایان با تایید صلاحیت این اداره کل انجام می‌شود و در ۶ ماهه اول امسال ۲۹۰ کارت راهنمای گردشگری تمدید و ۴۶ کارت نیز صادر شده است.

او معتقد است: باید ظرفیت‌های ارزشمند استان در حوزه گردشگری با استفاده از راهنمایان گردشگری توانمند و آموزش دیده به بهترین شکل ممکن به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان نیز با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های کافی و موثر به راهنمایان گردشگری در استان عنوان کرد: یکی از اولویت‌های گردشگری در بحث کلان، آموزش است.

امیر سبوکی ادامه داد: آموزش مهم‌ترین مولفه رشد، توسعه و راهبردهایی است که ما را به سمت گردشگری پایدار سوق می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات و رویه ای که امسال انجمن صنفی راهنمایان گردشگری فارس در پیش گرفته است، اعلام کرد: از ابتدای سال تا کنون ۸ عنوان دوره برای این راهنمایان در استان برگزار شده است.

سبوکی افزود: هدف از برگزاری این دوره های تکمیلی، توانمندسازی راهنمایان گردشگری بوده است که در قالب کلاس های مختلف از ابتدای سال تا به امروز برگزار شده است.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری فارس با ابراز رضایت از فعالیت این صنف در حوزه گردشگری گفت: ۱۵۰۰ راهنمای کاردان و فعال در استان هم اکنون مشغول به فعالیت هستند که فرصت معرفی اصولی جاذبه ها را به گردشگران فراهم می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار