مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

فعالیت های مربوط به اربعین کاملا غیردولتی خواهد بود

فارس (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: فعالیت‌های مربوط به اربعین کاملا غیردولتی خواهد بود؛ لذا در 3 حوزه اعزام فرهنگیان، اعزام دانش‌آموزان و برپایی موکب در کربلا برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت های مربوط به اربعین کاملا غیردولتی خواهد بود

به گزارش پانا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس؛ فرشید قاسمی در اولین نشست ستاد اربعین حسینی در آموزش و پرورش استان با شعار «کربلا طریق الاقصی» و با موضوع اعزام دانش‌آموزان به آیین راهپیمایی اربعین ۱۴۰۳ اظهار کرد: دانش‌آموزان باید بدانند چرا به اربعین می‌روند؛ زیرا اگر انسان بداند چه کاری را انجام می‌دهد با تمام چگونگی‌ها کنار می‌آید.

وی گفت: در این برنامه به ۵ نکته باید توجه شود. چرا برویم؛ چگونه برویم؛ از چه مکان‌هایی عبور کنیم؛ چگونه تعامل ایجاد کنیم و چگونه مستندسازی کنیم؛

این مقام مسئول افزود: فعالیت‌های مربوط به اربعین کاملا غیردولتی خواهد بود؛ لذا در 3 حوزه اعزام فرهنگیان، اعزام دانش‌آموزان و برپایی موکب در کربلا برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

قاسمی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب در مسیر حضرت امام حسین(ع) گام برداریم.

محمدمهدی متحدزاده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز اظهار کرد: تسهیلگری در راستای حضور پرشور فرهنگیان و دانش‌آموزان استان در رویداد بزرگ و معنوی اربعین حسینی، مهم‌ترین هدف تشکیل ستاد اربعین است.

وی افزود: ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش‌آموزان در مسائل مربوط به اربعین و مراسم مذهبی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مدیران، معلمان و اولیا و مشارکت هیات‌های دانش‌آموزی به‌صورت منسجم و قانونی در مراسم از دیگر اهداف ستاد اربعین است.

متحدزاده ادامه داد: اعزام دانش‌آموزان به مراسم اربعین، فرصتی برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با اماکن تاریخی، مذهبی و فرهنگی کشور عراق است و برای دانش‌آموزانی که به صورت گروهی و اردویی در ایام اربعین به کشور عراق اعزام می‌شوند، برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی پیش‌بینی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس بیان کرد: از دیگر فعالیت‌های ستاد اربعین استان، اطلاع‌رسانی پویش‌ها، فعالیت‌ها و دیگر برنامه‌های فرهنگی، همکاری در صدور مجوز اردو برای اعزام دانش‌آموزان به پیاده‌روی اربعین حسینی، برگزاری سوگواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان عبرات، برنامه‌ریزی برای جاماندگان اربعین، هدایت و توجیه هیئت‌ها و کاروان‌های دانش‌آموزی و شناسایی ظرفیت‌های تربیتی، آموزشی، رسانه‌ای و هنری  است.

وی تصریح کرد: به برکت وجود اباعبدالله الحسین(ع) همه امور مربوط به خوبی پیش می‌رود اما این افتخار نصیب ما شده تا امور مربوطه را پیگیری کنیم.

کاظم اسماعیل‌شعار، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس اظهار کرد: هنگامی که مراسم معنوی اربعین را با مناسک حج در کشور عربستان مقایسه می‌کنیم، متوجه تفاوت این 2 مراسم می‌شویم.

وی افزود: در مراسم حج علی‌رغم به‌کارگیری کلیه امکانات و خدمات دولتی و دریافت مبالغ هنگفت از حجاج توسط دولت عربستان، باز هم شاهد مشکلات و گاهی تلفاتی هستیم اما در مراسم اربعین به برکت وجود اباعبدالله الحسین(ع) جمعیتی چندین برابر حجاج در مراسم اربعین حضور دارند اما این حماسه دینی به بهترین وجه ممکن و با شکوه هر چه تمام‌تر هر ساله برگزار می‌شود.

اسماعیل‌شعار تصریح کرد: برگزاری پویش‌های مختلف در ایام برگزاری اربعین از جمله برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی خواهد بود.

حمیدرضا شعبانی، رئیس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز گفت: اربعین، فرصت مناسبی برای به تصویر کشیدن حماسه بزرگ حسینی است؛ لذا می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق از این ظرفیت عظیم بهره‌مند شد.

وی از تشکیل کمیته‌های مختلف در ستاد اربعین خبر داد و اظهار کرد: هر یک از کمیته‌ها بخشی از برنامه‌ها و خدمات پیش‌بینی‌شده در ایام اربعین را بر عهده دارند.

فاطمه قاسمی، مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ای با عنوان تولید محتوا با موضوع اربعین و با استفاده از هوش مصنوعی ویژه دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مراسم اربعین پیشنهاد می‌شود.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس گفت: اعزام یک دانش‌آموز به مراسم اربعین، تنها اعزام یک نفر نیست بلکه اعزام یک فرهنگ از جامعه ایرانی به آیین حماسی اربعین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار