رئیس شورای اسلامی خرمدره:

امتیاز مدرسه سمپاد «تیزهوشان» شهرستان خرمدره پابرجاست

خرمدره (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر خرمدره از پابرجا بودن امتیاز مدرسه تیزهوشان این منطقه خبر داد و گفت: هنوز اجماع لازم در مورد محل این مدرسه حاصل نشده است.

کد مطلب: ۱۴۹۲۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
امتیاز مدرسه سمپاد «تیزهوشان» شهرستان خرمدره پابرجاست

عین‌الدین رجبی در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار پانا مبنی بر حذف مدرسه تیزهوشان گفت: در بحث مدرسه تیزپوشان «سمپاد» با پیگیری‌هایی که انجام شد، امتیاز مدرسه تیزهوشان پابرجا است اما در خصوص تغییر مکان آن در جلسه‌ای که با حضور فرماندار، رئیس آموزش و پرورش و دیگر مسئولین برگزار شد، مقرر شد تا پس از بررسی وضعیت۳ مدرسه تصمیم نهایی گرفته شود تا مدرسه‌ای با تمامی امکانات برای رفاه حال دانش‌آموزان و توافق با اولیا انتخاب شود.

رجبی گفت: ۸۰ درصد انرژی شورا و شهرداری که باید صرف مسائل عمرانی و مشکلات شهری شود را به رفع و حل اختلافات اختصاص می‌دهیم در حالی که در همه زمینه‌ها تلاش می‌کنیم که مشکل مردم را حل کنیم.

وی افزود: در حوزه مسکن، معاملاتی که در سطح شهرستان انجام می‌شود دارای نواقصاتی است و زمانی که برای صدور پروانه مراجعه می‌شود به علت غیرقانونی بودن معامله، مشکلات فراوانی برای مردم به وجود می‌آید.

رجبی از همه شهروندان خواست قبل از خرید مِلک حتما از شهرداری استعلام لازم را دریافت کنند و گفت: رسانه، زبان گویای ملت است که می‌تواند ملت را آگاه کند و پُل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشد. یکی از بخش‌های مهم، حل شدن مشکلات فرهنگ‌سازی بین مردم است که باید این فرهنگ‌سازی توسط اصحاب رسانه به وسیله ارتباطی که با مردم دارند، انجام شود تا کمکی به شورا و شهرداری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمدره با تاکید بر اینکه حل مشکلات شهروندان خواسته تمام اعضای شورا است، گفت: هر نامه و درخواستی که مردم به شورای شهر ارائه می‌کنند در هر صورت پیگیری و سعی در حل مشکل آن داریم.

وی ادامه داد: از آغاز این دوره شورا تا امروز بیش از ۲۰۰ مصوبه در زمینه خدمات شهری فضای سبز، بیش از ۲۴۰ مورد پیگیری و مکاتبه از طریق ریاست جمهوری، وزارتخانه، استانداری، فرمانداری و... صورت گرفته تا مشکلی از مشکلات مردم مرتفع شود.

هوشنگ نوری‌آرا، شهردار خرمدره نیز ضمن تسلیت شهادت فرمانده و رهبر جنبش اسلامی حماس و محکوم کردن ترور شهید اسماعیل هنیه و تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار، خبرنگاران را امانتدار مردم و مسئولین برشمرد و اعلام کرد: اعتبار شهرداری خرمدره به‌طور میانگین سالیانه در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است.

شهردار خرمدره با اشاره به اینکه بیشتر کارهای شهرداری را پیمانکاران انجام می‌دهند، اظهار کرد: لایروبی رودخانه کبیر در دستور کار قرار دارد و بخشی از آن انجام شده است.

شهردار خرمدره با بیان اینکه بهسازی میدان امام حسین(ع)، میدان ساعت، تعریض پل و اصلاح ترافیکی خیابان شهید مصطفی خمینی(ره) و چند طرح عمرانی دیگر بحث مطالعاتی خود را سپری می‌کنند و در آینده نزدیک شاهد فاز عملیاتی آن‌ها خواهیم بود، افزود: در مورد ایجاد سرعت‌کاه در سطح شهر این امر با مصوبه شورای ترافیک انجام می‌شود و در بخش تامین روشنایی معابر هم هیچ مسئولیتی بر عهده شهرداری نیست.

نوری‌آرا  به مشکل نبود پارک مناسب در شهرستان خرمدره اشاره کرد و گفت: زمینی برای احداث پارک در خیابان تختی، خریداری شده که مساحت آن حدود ۶.۵ هکتار است و ان‌شاءالله با پیگیری‌هایی که انجام شده و خواهد شد در آینده نزدیک، پارک بزرگی در سطح منطقه افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به تلویزیون شهری که در چهارراه قائم قرار دارد، گفت: به تازگی یک تلویزیون نو با امکانات خوب خریداری شده و به جای آن تلویزیون نصب خواهد شد.

شهردار خرمدره با اشاره به جابه‌جایی مسجد سیدالشهدا(ع) گفت: برای ساخت مسجد سیدالشهدا(ع) مجوزهایی گرفته شده و زمین آن به مساحت حدودی ۵۴۶ مترمربع خریداری شده و در حال نهایی کردن این موضوع هستیم و بودجه آن نیز در حال تامین شدن است.

 

شهردار خرمدره ادامه داد: وجود واحدهای جمع‌آوری ضایعات و ساماندهی و انتقال آنها به خارج از شهر یک تعامل اساسی نیاز است.

نوری آرا در ادامه از تعویض کامل سطل‌های زباله موجود در سطح شهر خبر داد و در ادامه با اشاره به اصلاح ۴۵مورد از مغایرت‌های موجود در طرح تفصیلی خواستار همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای حل مشکل توسعه شهر در بخش شمال خرم دره علی الخصوص خیابان سوگند شد و از خبرنگاران خواست تا پیگیر حل این مشکل در سطح استانی شوند.

خبرنگار : دانش‌آموزان محمدحسین و سلوانا داداشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار