شهردار شیراز:

خط ۲ مترو شیراز تابستان ۱۴۰۴ به‌ایستگاه کلبه می‌رسد

فارس(پانا) - شهردار شیراز گفت در تابستان سال ۱۴۰۴ خط ۲ مترو به کلبه سعدی برسد، تصریح کرد: برای ساخت خط‌های مترو در شیراز با مسائل و مشکلاتی رو به رو می‌شویم برای مثال اکنون در میدان اطلسی برای خط مترو به چاه آبی رو به رو شدیم خوشبختانه موانع را رد می‌کنیم و می‌توانیم کار را ادامه دهیم.

کد مطلب: ۱۴۹۱۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
خط ۲ مترو شیراز تابستان ۱۴۰۴ به‌ایستگاه کلبه می‌رسد

هجدهمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس در سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

این بازدید از کارخانه سگمنت شیراز بود که به همراه شهردار شیراز و اعضای شورای شهر شیراز انجام شد.

علی کلانتری سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شیراز در جمع خبرنگاران گفت: ظرفیت تولید کارخانه تولید سگمنت مترو شیراز در هر شیفت کاری ۱۲ رینگ (۷۲قطعه ) است همچنین حجم بتن مصرفی در یک رینگ سگمنت ۴، ۸ متر مکعب است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر با توجه به حجم فعالیت و ماموریت شهرداری شیراز روزانه ۶۰ تن سیمان مصرف می‌شود، افزود: وزن یک رینگ سگمنت ۲۲۱۰۰ کیلو گرم است همچنین ظرفیت دپوی سگمنت ۱۱۰۰ رینگ است.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شیراز گفت: این مجموعه در دو شیفت کاری ۱۵ سگمنت تولید می‌کنند همچنین بیش از ۱۴۰ نفر در این کارخانه مشغول به کارگ هستند همچنین تعداد رینگ تولید شده در فاز دو خط دو تاکنون یک هزارو ۶۰۰ رینگ بوده است.

این مقام مسئول گفت: این مجموعه از نظر مالکیتی برای شهرداری شیراز است اما قرارگاه خاتم الانبیا در این کارخانه درحال کار هستند.

کلانتری با بیان اینکه تعداد تراویس تولیدی در کارخانه ۵ هزارو ۷۰۰ متر است همچنین تعداد رینگ تولیدی شده در فاز یک خط دو ۱۱ هزار ۵۰۰ رینگ است، یادآور شد: مساحت سالن تولید سگمنت ۴۲۰۰ متر مربع است همچنین‌مساحت این کارخانه تولید سگمنت ۴۵۰۰۰ متر مربع است.

محمد حسن اسدی شهردار شیراز هم در این بازدید گفت:‌امشب در این بازدید شبانه شهری به این کارخانه آمدیم تا شاهد زحمات و تلاش پرسنل شهرداری شیراز برای ایجاد خط‌های مترو شیراز باشیم.

وی ادامه داد: از خط دو مترو شیراز یک الی دو مرتبه خبرنگاران و اعضای شورای شهر شیراز بازدید کردند.

شهردار شیراز با بیان اینکه تولید سگمنت خط‌های مترو از این مکان است اما تولید سگمنت خط ۳ مترو شیراز از کارخانه دیگری تولید می‌شود همچنین روزانه برای تولید سگمنت روزی ۶۰ تن سیمان مصرف می‌شود که شاهد هستید برای یک خط مترو چقدر زحمت باید کشیده شود.

وی با اشاره به اینکه‌امیدواریم در تابستان سال ۱۴۰۴ خط ۲ مترو به کلبه سعدی برسد، تصریح کرد: برای ساخت خط‌های مترو در شیراز با مسائل و مشکلاتی رو به رو می‌شویم برای مثال اکنون در میدان اطلسی برای خط مترو به چاه آبی رو به رو شدیم خوشبختانه موانع را رد می‌کنیم و می‌توانیم کار را ادامه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار