رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:

دامنه نوسان از فردا به مثبت و منفی یک درصد تغییر می‌کند

تهران (پانا) - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه دامنه نوسان بورس از فردا، یک‌شنبه، به مثبت و منفی یک درصد تغییر می‌کند، گفت تصمیمات لازم درخصوص تغییر دامنه نوسان برای هفته آینده نیز با توجه به شرایط اتخاذ خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۹۱۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
دامنه نوسان از فردا به مثبت و منفی یک درصد تغییر می‌کند

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، مجید عشقی به تصمیمات امروز هیات مدیره سازمان بورس برای کاهش نوسانات حاکم بر بازار اشاره و اعلام کرد: بازار سرمایه در حال گذر از روزهای سخت است، سهامداران از ابتدای سال با ریسک‌های متعدد سیاسی و امنیتی مواجه بودند که این امر بعضا باعث ایجاد فضای هیجانی در معاملات بازار شد.

او افزود: با توجه به رسالتی که سازمان بورس و اوراق بهادار برای حفظ حقوق سهامداران بر عهده دارد، به این موضوع ورود کرد و به پیشنهاد شرکت بورس تهران و فرابورس برای کاهش هیجانات حاکم بر بازار به ایجاد محدودیت در دامنه نوسان اقدام کرد.

عشقی افزود: اتخاذ تصمیمات اصلاحی مهم از سوی دولت در ۲ ماه گذشته و نیز اعلام رویکردهای جدید دولت چهاردهم می‌توانست با تاثیر مثبت بر روند بازار همراه شود اما وجود فضای امنیتی روند بازار را تغییر داد و به هیجان در روند معاملات بازار منجر شد.

تصمیم‌گیری برای تغییر دامنه نوسان

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر تغییر دامنه نوسان اعلام کرد: به دنبال بررسی‌های انجام شده و دریافت نظرات فعالان بازار و نیز پیشنهاد فرابورس و بورس تهران، دامنه نوسان معاملات سهام از فردا، یک‌شنبه، تا پایان هفته به مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی به مثبت و منفی دو درصد تغییر می‌کند.

او با اعلام اینکه این تصمیم برای کنترل و کاهش هیجانات کاذب بازار اتخاذ شد، گفت: درخصوص تغییر دامنه نوسان برای معاملات روز چهارشنبه و امروز نیز بحث‌های کارشناسی زیادی صورت گرفت که موافقان و مخالفان متعددی را به همراه داشت.

عشقی اعلام کرد: تصمیمات لازم درخصوص تغییر دامنه نوسان برای هفته آینده نیز با توجه به شرایط اتخاذ خواهد شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به پیشنهاد فعالان بازار برای ابطال معاملات امروز بازار اشاره کرد و گفت: شرایط سهامداران را درک و رصد می‌کنیم، براساس دستورالعمل نحوه انجام معاملات، تصمیم گیری برای ابطال معاملات در اختیار شرکت بورس تهران و فرابورس قرار دارد اما با توجه به دامنه موضوع و تبعات آن، تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشد و معاملات امروز، شنبه، به قوت خود باقی است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار