افتتاح و کلنگ‌زنی دو آموزشگاه خیرساز در آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز

شیراز ( پانا ) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: مدرسه‌سازی توسط خیرین در واقع تداعی‌گر این است که شروع آموزش، تحصیل، تهذیب و پرورش دانش‌آموزان از ابتدا با یک کار و نیت خیر و معنوی است.

کد مطلب: ۱۲۹۶۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح و کلنگ‌زنی دو آموزشگاه خیرساز در آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز

سیدکاظم حسینی در آیین افتتاح آموزشگاه شش کلاسه خیرساز دکتر فرزین برکت و آغاز عملیات احداث آموزشگاه ۱۲ کلاسه مهدی قره گلچیان در آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز با اشاره به کمک خیرین در ایجاد فضای آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان گفت: بخش زیادی از فضاهای آموزشی در سطح کشور به دست خیرین نیک‌اندیش ساخته شده است.

حسینی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص تعلیم و تربیت افزود: مدرسه سازی توسط خیرین در واقع تداعی‌گر این است که شروع آموزش، تحصیل، تهذیب و پرورش دانش‌آموزان از ابتدا با یک کار و نیت خیر و معنوی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس از خیرین محترم خواست: همان طور که دربحث ساخت فضاهای آموزشی تلاش می‌کنند در توسعه فضاهای پرورشی و ورزشی نیز پیش قدم و پیش گام باشند.

حسینی با اشاره به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که بر اساس این طرح بیش از 2 هزار فضای ورزشی در کشور در حال ساخت است گفت: از این تعداد، 89 فضا متعلق به استان فارس است که در سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش 42 چمن مصنوعی افتتاح شد و 14 سالن ورزشی نیز در حال اتمام است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز نیز در این مراسم گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت یک هزار و 800 مترمربع و دارای 6 کلاس درس، اتاق اداری، سرویس بهداشتی و آبخوری است.

زارع گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 48 میلیارد ریال و در مدت ۱۸ ماه احداث شده که 30 میلیارد آن از طریق اعتبارهای اداره کل نوسازی مدارس استان و 18 میلیارد نیز توسط بانی خیر، دکتر فرزین برکت اهدا شده است.

در ادامه این مراسم کلنگ احداث آموزشگاه ۱۲ کلاسه مرحوم مهدی قره گلچیان که توسط همسر ایشان که از فرهنگیان پیشکسوت شیراز است به زمین زده شد.

فاطمه قره گلچیان خیر این پروژه هدف از این کار خود را کمک به تحصیل دانش‌آموزان در مناطق محروم شیراز عنوان کرد.

این پروژه نیز قرار است ظرف مدت ۲ سال در زمینی به مساحت بیش از ۳ هزار مترمربع و با زیربنای ۱هزار و هفتصد مترمربع احداث شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار