نوری: مشارکت مردم در دستگاه‌های اجرایی به ویژه در آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است

۵۰ درصد کلاس‌های درس کشور را خیرین مدرسه ساز احداث می کنند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت مشارکت مردم در دستگاه‌های اجرایی به ویژه در آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است و در حال حاضر 50درصد کلاس‌های درس کشور را خیرین مدرسه‌ساز احداث می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۹۵۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
نوری: مشارکت مردم در دستگاه‌های اجرایی به ویژه در آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است

یوسف نوری که بعنوان نماینده رئیس جمهور در نشست شورای اداری شهرستان تفرش حضور پیدا کرده بود، با تأکید بر لزوم تکریم خیرین مدرسه ساز افزود: خیرین مدرسه ساز باید به دانش آموزان معرفی شوند و اهمیت فرهنگ وقف در دین مبین اسلام به دانش آموزان گوشزد شود تا این حرکت، به یک امر تربیتی تبدیل شود و اثر تربیتی خود را نیز بر دانش آموزان بگذارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 81 درصد کلاس های درس استان مرکزی توسط خیرین مدرسه ساز احداث می شود اظهار داشت: مشارکت خیرین در مدرسه سازی نشان از مردمی بودن نظام ما است اما نباید فقط به دنبال جلب مشارکت مالی خیرین باشیم بلکه باید در اداره کردن مدارس نیز از ظرفیت های خیرین مدرسه ساز بهره برد زیرا این امر موجب می شود آنها نسبت به مسائل مشکلات و کمبودهای مدرسه واقف شده و در صدد جبران آن باشند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به تشریح وضعیت شهرستان تفرش پرداخت و گفت: کشاوزری، زراعت و دامپروری از جمله ظرفیت های شهرستان تفرش می باشد که با حرکت به سمت هسته های ژنتیکی برای اصلاح نژاد دام و اصلاح باغات و همچنین استفاده از الگوی بهینه مصرف آب، در قالب طرحی جامع می توان شاهد رونق و شکوفایی اقتصاد کشاورزی این شهرستان باشیم.

وی با اشاره به وجود طرح های آمایش سرزمینی در کشور، مشکل عمده این طرح ها را عدم وجود طرح های پیشنهادی مبتنی بر کار تحقیقاتی عنوان کرد و افزود: با بهره گیری از الگوهای بومی و اصیل در داخل کشور می توان در بسیاری از حوزه موفق عمل نمود.

نماینده رئیس جمهور در سفر به استان مرکزی در تفرش در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح مسائل و مشکلات شهرستان تفرش پرداخت و گفت: شهرستان تفرش دارای ظرفیت های متعددی است که باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده شود که وجود 78 اثر ثبتی تاریخی و فرهنگی فرصت مغتنمی جهت بهره برداری از خانه های روستای بعنوان اقانمتگاه های بومگردی و جذب گردشگر می باشد.

نوری، اصلاح وضعیت راه های مواصلاتی، ورودی های شهرستان تفرش و مرکز شهر، اصلاح وضعیت ارتباطات در شهرستان و تأمین زیرساخت های مورد نیاز، تأمین گاز مصرفی مورد نیاز مناطق دور افتاده ایجاد را از جمله مواردی اعلام کرد که در این سفر احداث و تا رفع آنها پیگیری خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در بخش آموزش، عدم وجود هنرستان کشاوری برای پرورش نیروی جوان را از جمله مشکلات این شهرستان برشمرد و بیان داشت: با احداث هنرستان های شبانه روزی می توان در زمینه مهارت آموزی به نوجوان و جوانان روستای قدم برداشت و نیروی کار مورد نیاز در عرصه های مختلف، صنعت، کشاورزی و خدمات را برای شهرستان تأمین کرد.

وی تعداد مدارس کانکسی شهرستان تفرش را یک واحد آموزشی عنوان کرد و تأکید کرد: با توجه به تأمین اعتبار لازم جهت حذف مدارس کانکسی، باید این واحد آموزشی حداکثر تا پایان شهریور ماه به نحو احسن تبدیل وضعیت شود.

نوری همچنین نرخ مناسب مشارکت اقتصادی، نرخ پایین بیکاری، نرخ بالای اشتغال روستاییان و فعالیت سازمان یافته 843 ورزشکار در این شهرستان را از دیگر نقاط قوت آن برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار