آیین اختتامیه جشنواره هنری سمپاد کشور برگزار شد

تهران (پانا) - آیین اختتامیه جشنواره هنری سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد)، با حضور رییس سازمان استعدادهای درخشان کشور، روسای سمپاد استان‌ها، مسئولان استانی و کشوری و دانش‌آموزان برگزیده در تالار دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد، به میزبانی خراسان جنوبی با شور و حال خاصی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
آیین اختتامیه جشنواره هنری سمپاد کشور برگزار شد

رییس سازمان استعدادهای درخشان کشور با حضور در جمع دانش‌آموزان برگزیده از برگزاری این جشنواره ضمن تشکر از دبیرخانه کشوری هنر سمپاد در خراسان جنوبی ابزار خرسندی کرد و گفت: دانش‌آموزان در رشته‌های موجود در جشنواره تمام تلاش خود را کردند و توانمندی‌ها و استعدادهای خود را به اثبات رساندند.

الهام یاوری در رابطه با برگزارشدن جشنواره سمپاد در گفت و گو با پانا عنوان کرد: جشنواره هنری سمپاد به منظور ایجاد آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های هنری و انس و ارتباط با آثار هنری و فرهنگی و همچنین آشنایی آن‌ها با فضاهای هنری و مفاخر هنرمند ایران برگزارشد.

وی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه با ارائه دستاوردهای گوناگون دانش‌آموزان در این جشنواره، امیدواریم در سال‌های آینده آثار بی‌نظیر بیشتری در این جشنواره ارائه شود و بتوانیم شاخه‌های هنری بیشتری به جشنواره اضافه کنیم.

یاوری در پایان پس از تشکر از دانش‌آموزان گفت: تلفیق مهارت‌های هنری در کنار مهارت‌های علمی و درسی یک هنر بی بدیل است که از دانش‌آموزان با استعداد به دست می‌آید.

مسوول اجرایی جشنواره هنری سمپاد کشور در رابطه با روند برگزاری این جشنواره و مراسم اختتامیه گفت: جشنواره هنری سمپاد امسال در اولین دوره برگزارشد ،طرح و برنامه این جشنواره از سمت خراسان جنوبی پیشنهاد شد و شیوه نامه‌ای از سوی ما در آبان ماه سال ۱۴۰۰ به مرکز ارائه شد و پس از بررسی‌های لازم در اسفندماه شیوه نامه به کل کشور طی نامه‌ای از طرف مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به نمایندگی از سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام شد و پس از آن دانش‌آموزان فرصت داشتند تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ آثار خودرا به مدیران مدارس تحویل دهند و آثار تا پایان اردیبهشت ماه به دبیرخانه کشوری هنر در شهر بیرجند ارسال شود.

خدامراد محمدی در ادامه افزود: آثار مورد نظر در چهار رشته نقالی، انیمیشن، پوستر و عکاسی مورد داوری داوران از استان‌های مختلف قرار گرفت.

محمدی در رابطه با تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره گفت: بیش از ٩ هزار اثر به جشنواره ارسال شد و حدود ۴ هزار اثر در جشنواره داوری شدند و ٨١ اثر در سه سطح: (شایسه تقدیر ، خوب ، و برگزیده) انتخاب شدند. که تعداد منتخبان در هر سطح بیان شد.

« ۳۳ نفر در سطح شایسته تقدیر»، «۳۱نفر در سطح خوب که دونفر به صورت گروهی آثار خود را ارسال کردند»، و «۱۹ نفر در سطح برگزیده هدایای خود را دریافت کردند»

در پایان این جشنواره نیز از روسای ادارات سمپاد چند استان، مدیران برگزیده و دبیران فرهنگ و هنر برگزیده کشوری نیز تجلیل شد.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی نیز از آثار عکاسی و پوستر دانش‌آموزان برگزیده به نمایش گذاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار