مدیر آموزش و پرورش ملارد:

مدارس به عنوان پایگاه‌های اصلی تربیت، نقش فعالی در تأمین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان دارند

ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد گفت: مدارس به عنوان پایگاه‌های اصلی تربیت، نقش فعال در تأمین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان دارند.

کد مطلب: ۱۵۳۱۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مدارس به عنوان پایگاه‌های اصلی تربیت، نقش فعالی در تأمین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان دارند

طی جلسه‌ای که با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد، معاون و کارشناسان پرورشی و تربیت‌بدنی برگزار شد، موضوعات کلیدی درباره برنامه‌های پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش مطرح شد.

سعید تیموری‌راد، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد در این جلسه بر اهمیت کشف و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان تأکید کرد و به بررسی راهکارهای ایجاد انگیزه در کارشناسان، دانش‌آموزان، معلمان و مربیان پرورشی پرداخت.

وی با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش به ترویج نگاه مطلوب به جایگاه مدارس در پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: مدارس باید به عنوان پایگاه‌های اصلی تربیت، نقش فعالی در تأمین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان ایفا کنند. با همکاری معاونین اداره، کارشناسان  و مدیران مدارس باید برنامه‌های جامع و مؤثری برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تدوین کنیم.

تیموری‌راد همچنین بر ارتقای کمی و کیفی خدمات مشاوره‌ای در مدارس تأکید کرد و افزود: این خدمات باید در فرآیند مصون‌سازی دانش‌آموزان و خانواده‌ها نقش کلیدی داشته باشد و به پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در دوره‌های مختلف تحصیلی کمک کند.

وی به تقویت برنامه‌های قرآنی، پرورشی و سلامت روحی اشاره کرد و گفت: غنی‌سازی برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی در مدارس می‌تواند به تأمین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان کمک شایانی کند.

تیموری راد تصریح کرد: برنامه‌های قرآنی به عنوان یکی از ارکان مهم تربیتی در مدارس، نه تنها به تقویت ایمان و اعتقادات دینی دانش‌آموزان کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به شکل‌گیری شخصیت اخلاقی و اجتماعی آن‌ها نیز تأثیرگذار باشد. این برنامه‌ها با ایجاد فضایی معنوی و آرامش‌بخش، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با چالش‌های روزمره بهتر کنار بیایند و احساس امنیت و آرامش بیشتری داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش ملارد در خصوص برنامه های پرورشی و تربیت بدنی گفت:برنامه‌های پرورشی می‌توانند به توسعه مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی دانش‌آموزان کمک کنند. فعالیت‌های گروهی ،برنامه های فرهنگی و مسابقاتی مانند سرود همگانی ، تئاتر و موسیقی  فرصتی برای یادگیری همکاری، همدلی و احترام به دیگران فراهم می‌آورد و این مهارت‌ها در زندگی آینده دانش آموزان بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی در ادامه گفت:به طور کلی، ترکیب برنامه‌های قرآنی، پرورشی و ورزشی می‌تواند به ایجاد محیطی سالم و پویا در مدارس کمک کند که در آن دانش‌آموزان بتوانند به بهترین شکل ممکن رشد کنند و به موفقیت‌های بیشتری دست یابند.

مدیر  اداره  آموزش وپرورش ملارد همچنین بر ضرورت تسهیلگری و فراگیر کردن انواع روش‌های تربیتی، از جمله اردوهای علمی، فرهنگی، ورزشی و زیارتی تأکید کرد و افزود: این برنامه‌ها باید با رعایت ملاحظات تربیتی برگزار شوند تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن به پرورش استعدادهای دانش‌آموزان بپردازیم.

در پایان، تیموری راد تأکید کرد که همه اعضای این مجموعه باید با همدلی و همکاری، به تحقق این اهداف و برنامه‌ها کمک کنند تا آینده‌ای روشن برای دانش‌آموزان رقم بخورد.

خبرنگار : اکرم شهریاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار