سرپرست معاونت پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:
شناسایی معلمان نمونه به صورت الکترونیکی در سامانه My.medu.ir انجام میشود
اصفهان (پانا) - سرپرست معاونت پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امسال فرایند شناسایی معلمان نمونه زودتر از سالهای قبل و در بستر پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش «My.medu.ir» انجام میشود و باتوجهبه اینکه مرحله مدرسهای از یکم دیماه آغازشده و تا ۲۲ دیماه پایان میپذیرد.
وی ادامه داد: امسال این فرایند زودتر از سالهای قبل و در بستر پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش «My.medu.ir» انجام میشود و باتوجهبه اینکه مرحله مدرسهای از یکم دیماه آغازشده و تا ۲۲ دیماه پایان میپذیرد.
عابدی بیان داشت: مدیران تمام مدارس با مراجعه به سامانه مذکور از طریق «سکوی هوشمند مدیران» فرصت دارند که با مراجعه به بخش تعیین مشمولیت در سامانه شناسایی معلمان نمونه نسبت به این امر مهم اقدام نمایند و باتوجهبه اینکه عملکرد معلمان بر فرایند آموزش، تربیت و پرورش دانشآموزان تأثیرگذار است بنابراین نظر دانشآموزان بهعنوان یکی از ملاکهای شناسایی معلمان نمونه مدنظر است و مدیر مدرسه میبایست ضمن اطلاعرسانی، ترغیب، تشویق و توجیه تمامی دانشآموزان و اولیای آنان برای تکمیل نمونبرگ نظرسنجی، زمینهی مشارکت را در بستر سامانه یادشده فراهم نمایند.
سرپرست معاونت پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: انتخاب معلمان نمونه نهتنها بر اساس میزان علم و دانش آنها است، بلکه ویژگیهای فردی و حرفهای آنان نیز موردتوجه است.
وی تصریح کرد: در این فرایند سعی شده است بستری برای شناسایی معلمان با ویژگیهای برجستهای چون صبر، وجدان کاری، مسئولیتپذیری، تعهد به ارتقای سطح علمی و اخلاقی دانشآموز، ابتکار عمل و اخلاقمداری و استفاده از فناوریهای نوین در آموزش فراهم گردد؛ تا ضمن معرفی آنها به جامعهٔ آموزش و پرورش بهعنوان الگو، به تشویق و ترویج این بعد از فرهنگ بپردازد.
عابدی گفت: یک معلم نمونه نهتنها به دانشآموزان خود دانش منتقل میکند بلکه الگویی برای رشد و توسعه شخصی آنها نیز هست و این بدان معناست که شناسایی بر اساس شاخصهای تعیین شده در این فرایند بسیار حائز اهمیت است.
سرپرست معاونت پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: نقش معلمان در پیشرفت کشور و تربیت نسلهای آینده، امری غیرقابلانکار است و تقدیر از معلمان نمونه بهعنوان یک گام مثبت در جهت بهبود کیفیت آموزش و پرورش کشور، نشان از ارادت جامعه به زحمات و تلاشهای بیوقفه معلمان دارد و اکنون وظیفه ما ارزشنهادن به این جایگاه ارزشمند است؛ چرا که هر یک از ما به هر جایگاهی که رسیدهایم مدیون تلاش معلمان هستیم.
وی ابراز داشت: با شناسایی معلمان نمونه، فرهنگ قدردانی از زحمات معلمان و ارزشگذاری بر کار آنها در جامعه تقویت میشود و این امر موجب میشود که دانشآموزان، والدین و جامعه به اهمیت نقش معلمان در پیشرفت جامعه پی ببرند.
عابدی خاطرنشان کرد: همچنین شناسایی و تقدیر از معلمان نمونه در درازمدت میتواند تأثیرات مثبتی بر نظام آموزشی کشور داشته باشد و نهتنها بهعنوان یک اقدام تشویقی برای قدردانی از زحمات معلمان است، بلکه یک فرصت برای ارتقای کیفیت کلی آموزش و بهبود شرایط آموزشی در کشور و تأثیرات مثبت و پایدار بر نظام آموزشی کشور و نسلهای آینده است.
ارسال دیدگاه