مدیر آموزش و پرورش شهریار:

ورزش از عوامل عزت نفس و اعتماد به نفس دانش‌آموزان است

شهریار (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار، ورزش را یکی از عوامل عزت نفس و اعتماد به نفس دانش‌آموزان دانست و رسالت دبیران ورزش را کشف استعداد دانش‌آموزان در حوزه‌ ورزشی برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ورزش از عوامل عزت نفس و اعتماد به نفس دانش‌آموزان است

محسن نوروزی در همایش سالانه‌ دبیران تربیت بدنی ورتبه داران ورزشی شهرستان شهریار که در اردوگاه شهید محمد منتظری شهریار برگزار شد، ضمن قدردانی از فرهنگیان حائز رتبه در مسابقات ورزشی استان خطاب به دبیران تربیت‌بدنی و مدیران مدارس گفت: هدف آموزش و پرورش از اجرای برنامه‌های گوناگون در مدارس برای دانش‌آموزان، کشف استعداد و ارتقای سطح فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است؛ بنابراین لازم است که در مدارس استعدادهای دانش‌آموزان را کشف کنید.

وی افزود:‌ در مدارس شهرستان شهریار، جشنواره‌های گوناگونی چون طرح جابر برای مقطع ابتدایی، جشنواره‌ خوارزمی برای مقطع متوسطه‌ اول و المپیادهای علمی در مقطع متوسطه‌ دوم و همچنین مسابقاتی چون قرآن، عترت و نماز و مسابقات فرهنگی و هنری «امید فردا» در حال برگزاری است که هدف از اجرای این فعالیت‌ها تربیت و هدایت دانش‌آموزان در مسیر رشد و پیشرفت است.

نوروزی با اشاره به اهمیت انجام مسابقات و فعالیت‌های ورزشی برای دانش‌آموزان بیان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در حال رخ دادن است، برگزاری مسابقات ورزشی است که افتخار می‌کنیم شهرستان شهریار به عنوان بزرگترین منطقه‌ آموزشی و پرورشی در این حوزه، خوب عمل کرده است؛ چه فرهنگیان و چه دانش‌آموزان از مقام‌آوران برتر استان بودند.

وی افزود: بانوان فرهنگی شهرستان شهریار در رشته‌ والیبال، مقام اول و آقایان فرهنگی، مقام سوم را کسب کردند و همچنین در بخش تنیس روی میز بانوان فرهنگی، مقام دوم استان و آقایان هم رتبه‌ سوم را کسب کردند. دانش‌آموزان شهریاری نیز رتبه و مقام‌های گوناگونی برای شهرستان به ارمغان آوردند که این نشان از توانمندی آنان در حوزه‌ ورزش است.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار، زمینه‌سازی برای فعالیت‌های ورزشی در مدارس و محله‌ها در شهرستان و هدایت دانش‌آموزان به این مراکز را امری مهم دانست و اظهار کرد: 5 زمین چمن در مدارس شهریار بهره‌برداری و تقدیم دانش‌آموزان شده و 8 زمین چمن دیگر هم در دست ساخت و تکمیل است که همکاری شورای آموزش و پرورش و شورای شهر و روستا و شهرداری‌ها و دهداری‌ها در این حوزه قابل ستایش است. اتاق‌های تربیت‌بدنی که در مدارس ایجاد شده نیز یکی دیگر از اتفاقات خوبی است که در حوزه‌ ورزشی شاهد آن هستیم.

وی وسعت حیاط مدرسه برای فعالیت‌های درون‌مدرسه‌‌ای چون ورزش را مهم برشمرد و تشریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم مدارس، داشتن حیاط با ابعاد بزرگ است ولی متاسفانه شاهد این هستیم که ابعاد حیاط مدارس به سمت و سوی کوچک شدن سوق پیدا کرده است؛ حیاط مدارس باید فضایی باشد تا دانش‌آموز در آن فعالیت‌های ورزشی انجام دهد.

نوروزی، کسب مقام‌های گوناگون در رشته‌های ورزشی را نشان از علاقه‌مندی و شوق دانش‌آموزان و فرهنگیان به این امر دانست و افزود: از مدیران و دبیران تربیت‌بدنی در مدارس خواستاریم زنگ ورزش در مدارس را کم‌رنگ نکنند و آن را با کلاس‌های فوق برنامه‌، مراسم و جلسات جایگزین نکنند. در این زنگ است که دانش‌آموزان، فعالیت بدنی انجام می‌دهند و انرژی درونی خویش را تخلیه می‌کنند و در این زنگ است که شما دبیران، رسالت خود یعنی کشف و پرورش استعداد ورزشی دانش‌آموزان را انجام خواهید داد. شما استعداد دانش‌آموزان را کشف و آنان را به اماکن ورزشی حرفه‌ای هدایت می‌کنید تا از این نوجوانان در آینده قهرمانانی برای ایران در عرصه‌های ملی پدید آید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار، ورزش و فعالیت‌های ورزشی همکاران فرهنگی در مدارس را یک الگوسازی برای دانش‌آموزان دانست و تاکید کرد: همکاران فرهنگی در زنگ تفریح، برنامه‌‌های ورزشی ترتیب دهند تا الگویی برای دانش‌آموزان باشد. مثلا؛ مسابقات ورزشی بین دبیران و معلمان در مدرسه را انجام دهند یا ابتکارات متنوعی را در بعضی از مدارس شاهد هستیم که در مکان استراحت دبیران، لوازم ورزشی تدارک دیده‌اند تا در همان  چند دقیقه‌ استراحت، فعالیت‌های ورزشی انجام دهند.

نوروزی، یکی از لذت‌ها و خاطرات خوش زمان مدرسه را مسابقات ورزشی خواند و گفت: به فعالیت‌های ورزشی در مدارس باید بیشتر اهمیت داد؛ چون جزو خاطرات شیرین محسوب می‌شود. مثلا؛ مسابقات و فعالیت‌های ورزشی را در مناسبت‌های گوناگون ترتیب داد و در بازگشایی مدارس، جام مهر، روز دانش‌آموز، جام دانش‌آموز، دهه مبارک فجر، جام دهه مبارک فجر، روز معلم جام بزرگداشت مقام معلم را ترتیب داد.

وی عنوان کرد: فعالیت‌های ورزشی در مدارس فقط به چند رشته محدود نشود تا همه‌ دانش‌آموزان، توانایی نشان دادن استعدادشان را داشته‌ باشند. یکی از راه‌هایی که می‌توان عزت نفس و اعتماد به نفس دانش‌آموزان را تقویت کرد، ورزش است. دانش‌آموزان نیازمند تشویق برای رشد و علاقه و میل و حرکت به سمت و سوی ورزش هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار افزود: همانطور که دانش‌آموزان موفق در حوزه‌ درس و فعالیت‌های پرورشی دیده‌ می‌شوند و از آنان تقدیر به عمل می‌آید از دانش‌آموزان فعال ورزشی هم باید تقدیر کرد تا دیده شوند و به آن‌ها با این کار، انگیزه‌ای برای حرکت در این مسیر داد.

نوروزی، الگوپذیری دانش‌آموزان در سنین نوجوانی را امری مهم دانست و افزود: نقش معلم، نقش بسیار مهم و باارزشی است. معلم به معنای واقعی کلمه، مربی است و مربی، نقش الگودهی به دانش‌آموز را دارد و الگودهی را باید از خود شروع کرد؛ چون دانش‌آموزان به دبیران ورزش می‌نگرند و رفتار و اَعمال آن‌ها را الگو و سررشته‌ی فعالیت خویش قرار می‌دهند. پس سعی کنیم الگوی خوبی برای دانش‌آموزان باشیم.

خبرنگار : دانش‌آموزان: ریحانه‌سادات فضلی، نازنین‌زهراسادات فضلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار