معاون آموزش ابتدایی در اختتامیه‌ جشنواره الگوهای نوین یاددهی یادگیری دوره ابتدایی:

‌برقراری ارتباط نظام‌مند از صف تا ستاد زمینه‌ساز ایجاد تعامل و گفت‌وگو و بیان ایده‌ها است

تهران (پانا)‌ - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن بازدید از غرفه‌های دومین رویداد بین‌المللی الف‌تا، در مراسم اختتامیه جشنواره الگوهای نوین یاددهی یادگیری دوره ابتدایی که در امتداد رویداد الف تا در محل برج میلاد تهران برگزار شد، حضور یافت.

کد مطلب: ۱۵۰۱۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
‌برقراری ارتباط نظام‌مند از صف تا ستاد زمینه‌ساز ایجاد تعامل و گفت‌وگو و بیان ایده‌ها است

رضوان حکیم‌زاده تقارن این رویداد ارزشمند با سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) را نویدبخش یک آغاز پربرکت در سال تحصیلی جدید دانست و ابراز امیدواری کرد که از تجارب ارزشمند ارائه شده در این جشنواره در جهت بهبود کیفیت یادگیری استفاده شود.

حکیم‌زاده تصریح کرد: اگر برنامه‌ای بخواهد به سرمنزل مقصود برسد، باید در تمام مراحل تصمیم‌گیری، تدوین، برنامه‌ریزی و اجرا، مشارکت ذینفعان را داشته باشد. از این رو، معاونت آموزش ابتدایی در این دوره‌ جدید بر آن است که به همراه معلمان، دانش‌آموزان و اولیا برنامه‌ریزی کند و نه برای آن‌ها.

وی آغاز فعالیت دوباره‌ خود در معاونت آموزش ابتدایی را در تقارن با چنین رویدادی که بیانگر استفاده از تجارب ارزشمند معلمان است، به فال نیک گرفت و افزود: باور من بر این است که تجارب ارزشمند معلمان در کلاس درس و در تعامل مستقیم با دانش‌آموزان و خانواده‌ها کسب شده است و آنان را در موقعیتی قرار خواهد داد که بتوانند ایده‌های ناب و قابل اجرا ارائه دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر به برقراری یک ارتباط نظام‌مند تاکید کرد و در تبیین آن به ایجاد یک شبکه‌ ارتباطی تعریف شده از کف مدارس تا سطح ادارات در سراسر کشور اشاره کرد و آن را زمینه‌ساز ایجاد تعامل و گفت‌وگو و بیان ایده‌ها و تجارب زیسته‌ معلمان و مدیران دانست که محدود به یک جشنواره در دوره‌ خاص نیست و در تمام طول سال تحصیلی جریان دارد.

به گفته‌ معاون وزیر، خوب درس دادن، تسلط بر دانش محتوایی، استفاده از روش‌های فعال تدریس و بهره‌بردن از ارزشیابی به‌عنوان ابزاری برای یادگیری در جای خود موثر هستند، اما آن‌چه محیط را برای یادگیری دانش‌آموزان آماده می‌کند، این است که همه‌ دانش‌آموزان در محیط یادگیری احساس تعلق و پذیرفته‌شدن داشته باشند و دریابند که مورد احترام هستند. در یک جو عاطفی روانی مثبت است که به دانش‌آموز احساس ارزشمند بودن القا می‌شود که بسیار راهگشا است.

معاون وزیر در پایان تصریح کرد: یادگیری مهارت‌هایی از قبیل عزت نفس، احساس ارزشمندی و اعتماد به نفس مهم‌تر از انتقال دانش به دانش‌آموزان است چرا که این مهارت‌ها آنان را در ایفای نقش‌های موثر در جامعه آماده خواهد کرد و معلمان می‌توانند در این خصوص بسیار تاثیرگذار باشند.

امروز آخرین روز از جشنواره‌ سه‌روزه‌ الگوهای نوین یاددهی یادگیری بود و در پایان به برگزیدگان هدایایی به رسم یادبود تقدیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار