تأمین ۵۱ درصد نیازهای تجهیزاتی وزارت آموزش‌و‌پرورش در شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان‌

تهران (پانا) - مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان در آستانه سال تحصیلی جدید و در جریان بازدید از کارخانجات شرکت تجهیزات مدارس ایران در شهر ساری، از تأمین ۵۱ درصد نیازهای تجهیزاتی وزارت آموزش و پرورش از جمله میز و صندلی، تخته سفید و سایر اقلام توسط شرکت‌های تابعه صندوق خبر داد و گفت‌ تجهیزات مدارس به‌عنوان شرکت پیشگام در طراحی و تولید انواع تجهیزات و مبلمان اداری، کلاسی و آموزشی کشور، ۶۲درصد عرضه تولیدات خود را به تأمین نیازهای حوزه وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده است.

کد مطلب: ۱۵۰۱۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تأمین ۵۱ درصد نیازهای تجهیزاتی وزارت آموزش‌و‌پرورش در شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان‌

محسن احمدی با اشاره به سیاست محوری صندوق ذخیره جهت تعامل بیشتر و همکاری مؤثرتر با مجموعه آموزش و پرورش کشور، اظهار داشت: شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان به ویژه تجهیزات مدارس ایران، صنایع آموزشی و پژوهش و نوآوری از ظرفیت‌های عظیمی جهت تولید و تأمین نیازهای گوناگون بخش آموزشی کشور برخوردارند و به همین منظور این شرکت‌ها با هم‌افزایی، تعریف و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مشترک و گسترش فعالیت‌های درون گروهی قرار است بیش از گذشته در خدمت نظام آموزشی کشور قرار گیرند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه شرکت تجهیزات مدارس طی یک سال اخیر با شرکت در مناقصات آموزش و پرورش برنده بسیاری از این مناقصات شده است، افزود: ۲۸۶۷ میلیارد ریال از قرارداد شرکت تجهیزات مدارس با وزارت آموزش و پرورش جهت ساخت تجهیزات و لوازم آموزشی بوده که نسبت به دوره مشابه قبل حدود ۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

هدف‌گذاری برای دستیابی به ۷۰ درصد بازار آموزش و پرورش

احمدی با اشاره به توان فنی بالا و کیفیت مناسب محصولات شرکت تجهیزات مدارس ایران اظهار داشت: امکان تأمین بیش از ٧٠ درصد از نیازهای آموزش و پرورش در شرکت تجهیزات مدارس وجود دارد و لازم است با بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود و همچنین اقناع مسئولان شرایطی فراهم گردد تا خرید محصولات جدید شرکت تجهیزات مدارس ایران که در حال حاضر قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد از سوی آموزش و پرورش صورت پذیرد که این موضوع به برندینگ شرکت هم کمک می‌کند.

اهتمام جدی برای ورود به فرابورس

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ورود شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره به بازار سرمایه را راهبرد کلی صندوق ذکر و تصریح کرد: تکلیف صندوق همچنین اراده هیات امنا و هیات مدیره بر این معطوف شده است که بورسی شدن را به عنوان اولویت در دستور کار قرار دهد؛ بنابراین شرکت تجهیزات مدارس نیز با توجه به سودده بودن و شرایط مناسب خود آمادگی برای ورود به بازار بورس را دارد.

تاکید بر صادرات محصولات و شناسایی بازارهای جدید 

وی با اشاره به‌ اهمیت صادرات محصولات و مدنظر قرار دادن بازار آسیای میانه، عراق و پاکستان بیان کرد: ضرورت دارد برنامه سالیانه با نگاه اقتصادی داشته باشیم و اهداف بازرگانی را در جامعه هدف مدنظر قرار دهیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره‌ گفت: با توجه به امکانات این شرکت و روند تولید، تجهیزات مدارس فقط از بخشی از ظرفیت خود استفاده کرده است که باید در این زمینه اهتمام جدی صورت پذیرد.

تأمین تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح و ضرورت حضور در بازارهای جدید

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با ابراز خرسندی از اینکه شرکت تجهیزات مدارس ایران توانسته حدود ۱۵ درصد تولیدات خود را به تأمین نیازهای نیروهای نظامی و انتظامی اختصاص دهد به رقابتی بودن محصولات شرکت تجهیزات در مقایسه با محصولات خارجی اشاره و در خصوص تأمین نیازهای بخش‌های مختلف از جمله ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها، مساجد، مدارس غیرانتفاعی و مهد کودک‌ها اعلام آمادگی کرد.

بازاریابی فعال و توسعه شعب نمایندگی و فروش در سراسر کشور

وی با اشاره به تولید محصولات جدید و پرتقاضا با تکیه بر فناوری‌های روز در شرکت تجهیزات مدارس بر ضرورت فعال شدن بخش بازاریابی نوین تأکید کرد و گفت: شرکت تجهیزات مدارس با همکاری و هم‌افزایی صندوق ذخیره فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش، موفق به ایجاد نمایندگی و عاملیت فروش در کلیه مراکز استان‌‌ها شده و محصولات و خدمات خود را در سراسر کشور در دسترس مشتریان قرار داده است و ضرورت دارد این روند توسعه ادامه یابد.

هم‌افزایی میان بخش‌های مختلف صندوق با جدیت دنبال می‌شود

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: در شرایط کنونی که در آستانه سال تحصیلی جدید قرار داریم با هم‌افزایی هرچه بیشتر با آموزش و پرورش به ویژه در زمینه بهبود معیشت و منزلت فرهنگیان که از اهدف مهم تشکیل صندوق است، بیش از پیش اهتمام جدی صورت پذیرد و نقطه ثقل دستیابی به این هدف، ارتقا و بهبود عملکرد برخی از شرکت‌های صندوق از جمله شرکت تجهیزات مدارس است که بازار آموزش و پرورش را در اختیار دارند.

احمدی با بیان اینکه یک میلیون و ٧٠٠ هزار نفر  عضو صندوق و جزو ذینفعان ما هستند، گفت: ساختار و بنیان کارها هر روز تغییر کرده و امروز خوشبختانه شرکت تجهیزات از مجموعه‌های موفق در ارتباط با آموزش و پرورش ظاهر شد.

وی افزود: راه‌اندازی ماشین‌آلات این شرکت در سال ۱۳۶۳ صورت گرفت و سال ۱۳۸۵ از ردیف شرکت‌های دولتی حذف شد و این شرکت یکی از برندهای معتبر سازنده تجهیزات آموزشی و اداری  محسوب می‌شود.

ساخت کلاس‌های درس پیش ساخته در دستور کار شرکت تجهیزات مدارس

مدیرعامل شرکت تجهیزات مدارس ایران نیز‌، توسعه زیرساخت‌ها و نوسازی و بروزرسانی تجهیزات و دستگاه‌ها و خطوط تولید را از برنامه‌های این مجموعه دانست و گفت: برای نخستین بار ساخت کلاس‌های درس پیش ساخته(کانکس) با امکانات مناسب در دستورکار شرکت تجهیزات مدارس ایران قرار گرفته است.

محمدجواد تاری وردی افزود: توسعه سبد محصولات، ورود به تولید مبلمان اداری به ویژه صندلی چرخدار و جک‌دار، و کمپ و کاروان همچنین توجه ویژه به تولید محصولات با ارگونومیک و استاندارد بالاتر در دستور کار است.

اجرای بیش از هزار میلیارد ریال طرح نوسازی

‌شرکت تجهیزات مدارس ایران علاوه بر اجرای یک هزار و ۲۰ میلیارد ریال طرح نوسازی در سال ۱۴۰۳، موفق به راه‌ندازی چیلر تزریق پلاستیک و نصب و راه‌اندازی دوگانه سوز کردن مشعل خط نقاشی فلز شده است.

تولید ۲۸۰ قلم محصول د ر۶ گروه کالایی در تجهیزات مدارس ایران

شرکت تجهیزات مدارس ایران با توسعه کارخانه و استقرار ماشین‌آلات مدرن و همچنین با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و بکارگیری نیروهای کارآمد و مجرب، در حال حاضر نزدیک به ۲۸۰ نوع محصول در ۷ گروه کالایی تولید می‌کند و به یکی از بزرگترین کارخانه‌های صنایع چوب و فلز کشور تبدیل شده است.

از پروژه‌های کلاسی تا سالن‌های کنفرانس و مبلمان هتلی

این شرکت علاوه بر تجهیزات آموزشی و پروژه‌های کلاسی، در سال‌های اخیر نسبت به تجهیز فضاهای اجتماعی از جمله سالن‌های همایش و کنفرانس، اتاق‌های جلسه و مبلمان می‌پردازد.

از مهمترین پروژه‌های این شرکت می‌توان به سالن همایش و تالار حافظ بانک ملی، سالن کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش تهران، سالن آمفی تئاتر شعبه تبریز بیمه ایران، سالن آمفی تئاتر اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، تجهیز کلاس‌های دانشگاه صنعتی شریف، مبلمان هتلی مرکز رفاهی آموزشی جنت اصفهان، مدرسه اتباع کره جنوبی، سالن کنفرانس اردوگاه شهید باهنر منطقه نیاوران تهران و ده‌ها پروژه دیگر اشاره کرد.

تأکید بر استفاده بهینه از فضای تجهیزات مدارس و زمین‌های مجاور

دکتر احمدی همچنین از زمین‌های مجاور و مستعد شرکت تجهیزات مدارس ایران بازید نمود و با اشاره به قدمت ۴۷ ساله شرکت تجهیزات مدارس و در اختیار داشتن امکانات و زیرساخت‌های فنی و محیطی تأکید کرد: این شرکت باید سهم بیشتری در تأمین نیازهای بازار بزرگ آموزش و پرورش داشته باشد و در جهت تأمین منافع فرهنگیان اهتمام بیش از پیش گام بردارد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، هلدینگ تدبیرگران اطلس را موظف کرد حداکثر ظرف یک ماه نسبت به ارائه برنامه‌های عملیاتی کشاورزی، صنایع غذایی و اقتصاد محور به نحوی که بار مالی جدیدی به شرکت وارد نشود، تنظیم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار