مدیر‌کل آموزش‌ و پرورش استان سیستان و بلوچستان:

جشن شکوفه‌ها و آغاز سال تحصیلی بیش از 93 هزار دانش‌آموز اول دبستان برگزار شد

زاهدان (پانا) - مدیر‌کل آموزش و‌ پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی با حضور 93 هزار و 898 دانش‌آموز در مدارس استان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۵۰۲۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
جشن شکوفه‌ها و آغاز سال تحصیلی بیش از 93 هزار دانش‌آموز اول دبستان برگزار شد

حسن بروشکی در آیین جشن شکوفه‌ها اظهار کرد: امروز و با حضور 93 هزار و 898 دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در مدارس سیستان و بلوچستان، شکوفه‌ها پا به عرصه تعلیم و تربیت گذاشتند.

وی افزود: جشن شکوفه‌ها، جشن خودباوری و ایجاد حس استقلال در کودکان است. این جشن، زمینه‌ساز شادی و نشاط و هیجان و نماد شروع سفر دانش‌آموزی و گام نهادن در مسیر یادگیری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با حضور دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس، زمینه کنجکاوی و فعال شدن ذهن پرسشگری، فرا گرفتن مهارت‌های نوین و متفاوت با خانه و منزل، گشودن دریچه‌ای نو به روی کودکان و ورود به دنیای جدید رقم می‌خورد.

وی بیان کرد: آرام‌آرام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی برای کشف بسیاری از مسائل و یادگیری آماده می‌شوند. جشن شکوفه‌ها در حقیقت، نقطه عطفی در آغاز مسیر دانش‌آموزی و فرصتی برای آشنایی دانش آموزان با محیط مدرسه و همکلاسی‌ها و معلمان خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با حضور دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس، آنان به دنبال برقراری ارتباط عاطفی و نزدیک خود با معلم و ایجاد شناخت کافی از محیط پیرامون خود خواهند بود. شکل‌گیری اساس و شالوده شخصیت فکری و اجتماعی کودکان و دانستنی‌های مقدماتی برای ورود به زندگی اجتماعی اتفاق می‌افتد.

وی گفت: مدرسه، محیطی برای تداوم‌بخشی تکوینی شناختی و زیستی کودکان که در خانه پی‌ریزی شده، خواهد بود. در مدرسه، زمینه ایجاد شیوه صحیح ارتباط با دیگران و شکوفاسازی استعدادها به تدریج فراهم می‌شود.

بروشکی اظهار کرد: با حضور دانش‌آموزان در مدرسه در حقیقت، خشت اول دیوار تعلیم و تربیت در وجود آنان نهاده می‌شود و تقویت ویژگی‌های ذهنی، روانی و تفاوت‌های فردی کودکان میسر خواهد شد.

وی با تقدیر از حضور و همراهی اولیا و خانواده‌ها با فرزندانشان در مسیر آغاز فرآیند تعلیم و تربیت و پا نهادن به مدرسه خاطرنشان کرد: مشارکت و همراهی اولیا و خانواده‌ها با مدرسه و برقراری ارتباط و تعامل دوسویه با عوامل اداری و آموزشی، زمینه موفقیت دوچندان فعالیت‌های آموزشی و تربیتی را فراهم خواهد کرد.

خبرنگار : دانش آموز: بهناز براهویی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار